Gå till innehåll

Dålig erfarenhet


wald

Rekommenderade inlägg

Hej på Er

Sålde fisk och korall till en saltkompis (även medlem här) i förra veckan. Fick via mail, som jag läste ikväll, att han inte kunde köpa fisk/korall eftersom han hade oplanerat utlägg i huset (golvbrunn). Pratade med honom igår (13/1) via telefon, han sade då ingenting om att han inte tänkte komma i helgen och hämta djuren. Därför kan jag inte tömma mitt akvarium i helgen som planerat pga denna händelse. Är mycket besviken, trodde att uppgjort köp gällde. Man kan inte lita på folk idag, inte ens saltisar.

Vad har ni övriga på forumet för erfarenhet när ni har sålt djur eller utrustning.

Hälsningar/Wald

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska "hjälpa" Wald med en till.. Köpte lite förra veckan men var för sen på Sacrophytonen. Men nu fick jag en chans till (kul för mig, mindre kul för säljaren).. I går köpte jag UVt som var till salu här på forumet. Säljaren skickade i väg den och jag satte in pengar på hans konto. Fick helt enkelt lita på varandra (den kom i dag). Jag har sålt en pryl i förrgår fått pengar och köparen hämtar på söndag. Så härligt ska det vara.. Rötäggen betackar vi oss för. Har men bokat / beställt något så ska man stå för det, även om bilen el dyligt pajar!

Trevlig helg på er alla.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har bara dåliga erfarenheter för att jag är så dålig på att göra affärer, köpa dyrt och sälja billigt tycks vara mitt motto smiley2.gif.Bortsett från det har det aldrig varit något strul...

En liten rolig grej som inte har med salt att göra men väl med vatten var för 2år sedanvi(familjen)skulle köpa en SNÖskoter smiley17.giftill. Fick tag i precis rätt maskin via blocket och efter ett kort samtal med säljaren som bor typ 30mil bort sattes 40 tusen in på kontot. 1vecka senare kommer vi och ska hämta skotern då vägrar den starta, hur mkt säljaren än drar i snöret vägrar den snurra som den ska.smiley7.gifSent på kvällen och 30mil hemmifrån så tar vi med skotern hem iallfall med löfte om att ev reparation skall betalas av säljaren. Bilresan hem var lång, och man tänkte väl på hur jävligt det kunde bli, skotern var ju redan betald.smiley5.gif.

Väl hemma visar det sig snabbt att en skruv i förgasaren på någevis skallrat lös och minuten senare går maskinen precis som den ska smiley37.gif

Jo... vad har detta med vatten att göra? En SNÖskoter körs först och främst på iskristaller som består av en blandning av vatten och minusgrader men det har ni väl aldrig söderut smiley17.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är ju alltid en risk när man säljer via annonser så här. Ingenting är sålt förrän köparen lagt pissetassarna i din hand. Fördelen är ju att man alltid kan annonsera igen. Men visst är det tråkigtom folk säger köp innan de kollat i spargrisen, men sedan finns det ju faktisk en chans att det är som den tänkte köparen kanske säger att något oförutsett händer.

I slutänden är det ju trots allt en affär mellan säljare och köpare oavsett hur den går.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det mesta i min burk är begangnat, och jag har även sålt en del gamla prylar. Och jag konstaterar att dom flesta spekulanterna är mindre serigösa, tyvärr. Även när man man har ringt och muntligen blivigt lovad att köpa saker har det kommit ett mail några dagar senare där det står att man inte får köpa prylarna. Själv står jag altid för det jag säger och blir besviken när jag möter mäniskor som inte gör det samma. Jag kanske har haft otur. Men det har hänt så pass ofta att jag har anledning att vara försiktig.

Jag har även träffat många Väldigt trevliga akvariemäniskor med, när man har köpt eller sålt något. Argusmannen, Janne, Kim, Nicklas, Pipen, D-flex, Toni, Metcure, mmtrots att man har blivigt upprörd mer än en gång så rekomenderar jag starkt att köpa och sälja saker friskt. Det vore kul om man kunde dra upp ett gäng frags så man kunde ge sig in i bytescirkusen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tydligen så har vi haft lite olika erfarenheter med att sälja/köpa prylar. Jag tycker också att man skall fortsätta att sälja/köpa prylar. Detta forum är ett utmärkt stället att göra det på. Jag fick stor respons på min annons.

Hälsningar /UlfWald

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Detjag tycker är tråkigast är att folk inte kan höra av sig om de ändrar sig. Har råkat ut för både säljare!?? och köpare som inte hört av sig efter att man varit överens smiley11.gif

Men man lär sig ju många gånger vilkasom verkar seriösa genom att läsa annonsernaiaf. smiley1.gifOch sedan får man ju som sagt annonsera ut igen vilket ju är gratis smiley1.gifoch gratis ärgott smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv aldrig haft problem med folk på detta forumet,jag har skickat pengar i förskott till folk utan att prata med dem i telefon utan bara fått kontonr och gett dem min adress. Däremot så vet jag att det finns folk på forumet som inte har det minsta emot att "köpa" grejer utan att sedan betala in pengar utan bara drar ut på affären i all evighet. Generellt sett så utgår jag från att om någon är aktiv på forumet och verkar ha kontakt med många här i RL så är han även pålitlig...men det finns ju som sagt undantag.smiley5.gif.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...