Gå till innehåll

Knappar slår inte längre ut


Luddox

Rekommenderade inlägg

Har sedan min start av mitt 540 liters med sump haft en utmärkt tillväxt av både mjuka och hårda koraller samt knappar mm. Kör balling samt biopellets.

Nu har mina knappar slutat att blomma ut, vilket förvånar då övriga koraller fortsatt växer bra. Några teorier?

Värdena är stabila med KH runt 9 och kalcium ca 400. Dock ligger magnesium för högt (+1400) och vill inte sjunka.. Tillsätter också lite natriumnitrat för att inte få för låga nitratnivåer..

post-4970-14468922270234_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Märkligt nog har de gått över till nattliv. Slår ut efter ljusets avstängning och är ihopdragna dagtid. Märkligt då de hittills betett sig tvärtom. Vet inte om sommarljuset spelar roll, det är åtminstone gryningsljus mellan 4 på morgonen till 11 på kvällen denna tid på året även inne i akvarierummet. Någon fisk som nyper på knapparna har jag inte observerat. Min P Xanthometopon har förvisso tuggat lite på min Favia, men inte rört knapparna vad jag sett..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...