Hermanbrute Postat 28 juni 2011 Postat 28 juni 2011 Hittade denna snigeln som såg ut att ha vällt omkull en turbosnigel(sån pyramidsnigel) och försökte äta den?Tog upp den och tog foto och släppte sedan tillbaka den men då tog en av mina clownfiskar den och körde in i gapet på anemonen .Frågan är då är snigeln farlig för andra sniglar? Och kommer dne skada anemonen? Citera
alexochingencarina Postat 28 juni 2011 Postat 28 juni 2011 Låter ju hel mysko! Men om clownen är ok borde väll anemonen va lungn också. Men någon med lite mer erfarenhet kanske har ett mer konkret svar... Citera
NiXoN Postat 28 juni 2011 Postat 28 juni 2011 Ja det är en rovsningel som käkar andra sniglar, blev själv pålurad en sån av en handlare en gång i tiden. Den han käka upp en del för mig innan jag såg vad som hände i karet.Anemonen kommer säkert att spotta ut den om ett litet tag, skulle det vara direkt illa för den så skulle den säkerligen ha hostat ut snigeln redan.Jag hade en anemon inneboende som svalde en foderspruta o höll i den i ett dygn innan den tröttnade.//NiXoN Citera
Hermanbrute Postat 28 juni 2011 Författare Postat 28 juni 2011 Fan ja visste att ja skulle spolat ner den i toan när ja kunde. tyxkte att de försvunnit sniglar. Tack för svaren! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.