Gå till innehåll

Hjälp, alldeles förvirrad av LED


Piraterna

Rekommenderade inlägg

Jag har gett mig in på alldeles för djupt vatten med det här med LED. Allt började med att ljuset till mitt nya (dock begagnade) akvarium gick sönder. Det är ett 60L sexkantigt och har en höjd på 50 cm. Jag har letat med ljus och lykta men det verkar bara finnas svaga ljusrör som är så korta. Först så tänkte jag köpa något färdigt men det verkade inte finnas så jag kollade på att bygga själv (fröken tummen mitt i handen :/). Nu har jag hittat kinaleds (ja, jag har läst vad vi tycker om dem), men finns det minsta lilla chans att det kan funka? De kostar en 3e del av priset så de borde vara en 3e del så bra. Men jag kan leva med att köpa en 90W om den bara funkar som en 60 bara jag får hem och får igång skiten :(

Någon som har tips, åsikter eller annat skulle jag bli superglad.

(länk till den runda 90W armatur jag har hittat) http://www.alibaba.com/product-gs/206891898/UFO_90W_LED_AQUARIUM_LIGHTING_FOR.html

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den där lampan är nog inte gjord för saltvattensbruk, står att ljuset är Rött och Blått, kanske inte det bästa.

Bara blått, nja, det skulle säkert fungera, men beroende på... Kanske blir tillväxten hämmad, och det vill vi ju inte?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...