Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Sökerstorlek på pump till UV-C

En del säger 4 gånger akvariets storlek, andra säger 3 gånger.

Är det det man skall gå på eller är det några specifikationer som finns på UV-C:t ?

Tänkte självköra 600-800 liter genom mitt 25watts UV

Postat

Jag har själv tvärmissat på genomströmningshastigheten. Det ska stå i bruksanvisningen vilket som är MAX hastighet. Är det ett Deltech 25W så är det MAX 1000L/H (kör man med högre så försvinner verkningsgraden)..

Postat

Jag kollade precis upp min Rainbow Lifgard QL-25. Den klarar 760 gph vilket jag får till 2880 liter. Sitter en 2400 literspump. Funderar på om tekniken skiljer sig och det renas lika mycket i samtliga 25W fallen eller om det blir bättre i mitt.

Lika så om jag skulle minska och sätta dit en pump som klarar 1200 liter. Blir det effektivare för den mängd som går igenom eller blir det halva processen som jag tappar

Postat

Det du vinner i reaktionstid förlorar du i omsättningen av vattnet genom Uvet, så vitt jag förstår går det på ett ut.men jag har för mej att rainbow/pentair manualenspecar rekommenderat flöde också,har du kollat websidan?

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...