Scooby_doo Postat 7 mars 2012 Postat 7 mars 2012 Jag har kört med denna: http://majanowand.com/Funkar kalas, även 'opererat' bort knappar med den.~Henrik Citera
Claes_A Postat 16 mars 2012 Författare Postat 16 mars 2012 Som många redan erfarit så är min slutsats att glasrosorna återhämtar sig några dagar efter behandlingen med Aiptasia-X. Jag kan naturligtvis inte svära på att någon inte har dött men majoriteten har återbildats. Jag har en rad som sitter längst ned på framrutan - alla fem är tillbaka nu igen efter behadlingen. Citera
Claes_A Postat 1 april 2013 Författare Postat 1 april 2013 Efter en dag med injektioner av natriumhydroxid i glasanemoner så kände jag inspiration kolla patenten för de (inte så effektiva) kommersiella medlen.Jag lägger till ett nedskalat recept från ett patent av uppfinnaren Sharon Ram (Red Sea), se trådstart för länk till patentet. Aiptasia-dödare enligt patent från Red Sea, kanske motsvarar det Aiptasia-X? Lös 10 g CaCl2 i 20 ml vatten Lös 0,2 g MgSO4 i 2 ml vatten och blanda ned i kalciumkloridlösningen under omrörning. Lös 2,4 g NaOH i 10 ml vatten och blanda ned i kalciumkloridlösningen under omrörning. Smält 0,30 g agar i 10 ml kokande vatten och blanda varm ned i kalciumkloridlösningen under omrörning. Fyll på vatten till 100 ml. Rör i 1 timme. Citera
Claes_A Postat 5 april 2013 Författare Postat 5 april 2013 Jag testade receptet ovan. Det var ingen succé för agarlösningen klumpade sig i kontakt med saltlösningen. Citera
Laggeman Postat 5 april 2013 Postat 5 april 2013 Konstikgt med tanke på att det skall vara så enligt receptet.Hur blir bladningen ifall du kör utan agar i? Citera
greger Postat 5 april 2013 Postat 5 april 2013 Jag ar provat en massa varianter att blanda agar-agar med calciumhydroxid - alla klumpar sig, men det spelar ingen roll eftersom det inte fungerar i a f.Det är väl min erfarenhet av alla dessa aptasia-dödande preparat fungerar för dåligt. Citera
Claes_A Postat 13 april 2013 Författare Postat 13 april 2013 Konstikgt med tanke på att det skall vara så enligt receptet.Hur blir bladningen ifall du kör utan agar i?Det blir ju som en kalklösning, dvs kalken sedimenterar efter ett tag. Kanske är det mitt försök att skala ner receptet som inte fungerar så bra pga att temperaturen faller för snabbt i små volymer? Citera
Guest Postat 13 april 2013 Postat 13 april 2013 Citron konsentrat eller ättika fungerar kalas en bättre något djur som håller efter Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.