Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• 2 månader senare...
Postat

Svampisen trivdes inte i mitt kar =( den tynade bort snyyyyyft.

Men men har fått det äntligen som jag vill ha det i karet och allt växer så det knakar och alla fiskar mår toppen =)

Postat
Svampisen trivdes inte i mitt kar =( den tynade bort snyyyyyft.

Men men har fått det äntligen som jag vill ha det i karet och allt växer så det knakar och alla fiskar mår toppen =)

Ja det är jättefint. Drog själv igång mitt RSM250 med LS för 11 dagar sedan och hoppas att mitt blir lika fint som erat.

Postat

Har bara köpt en del mjukisar, men aquascapen gör så himla mycket. Sen är jag barnsligt förtjust i ephyllior =)

Ulfsa du får det lika fint du med, post massa foton när det börjar blommstra fint i karet

• 2 veckor senare...
Postat

Hej på er igen =)

Nu har vi köpt lite smått och fixat lite i karet, här har ni några nya foton på vårt fina saltkar =)

akvarie1.jpg

akvarie2.jpg

akvarie3.jpg

akvarie4.jpg

akvarie5.jpg

Va tycks ?

Postat

Måste bara fråga du som har rsm 250..Hur fungerar timern? Är den bara ställbar så alla ljus startar på en gång? både vita och blå? samt månljuset? måste man starta det manuellt?

Postat

Läckert! Jättefint.

En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor kom

upp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.

Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i

behållaren alt. justera luftintaget.

Postat
Måste bara fråga du som har rsm 250..Hur fungerar timern? Är den bara ställbar så alla ljus startar på en gång? både vita och blå? samt månljuset? måste man starta det manuellt?

Blå lyset är alltid på och annars är det vanlig timer som funkar som vanligt, men vet faktiskt inte om det går att ställa in separat mellan vanliga lyset och månljuset tyvärr.

Postat
Läckert! Jättefint.

En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor kom

upp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.

Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i

behållaren alt. justera luftintaget.

Min skummare fungerade klockrent efter ett dygn, har det gått 3 veckor så skulle jag nog tro att det är något som är trasigt eller felkopplat.

• 2 månader senare...
  • Skapa Ny...