Neostar Postat 21 januari 2012 Författare Postat 21 januari 2012 Köpte på akvarieleasing, färgen är så snygg :-)
thomas.b Postat 21 januari 2012 Postat 21 januari 2012 Då ska jag hänga på låset på triton om ingen hann kåpa den idag!
Neostar Postat 22 januari 2012 Författare Postat 22 januari 2012 Det tycker ja du ska göra, för en blå svamp måste man bara ha :-)
Neostar Postat 16 april 2012 Författare Postat 16 april 2012 Nu har vi gjort om och gjort rätt. Är riktigt nöjd med hur det blev =)
ulfsa Postat 16 april 2012 Postat 16 april 2012 Förresten, vad hände med den blå svampen?Sent from my iPad using Tapatalk
Neostar Postat 16 april 2012 Författare Postat 16 april 2012 Svampisen trivdes inte i mitt kar =( den tynade bort snyyyyyft.Men men har fått det äntligen som jag vill ha det i karet och allt växer så det knakar och alla fiskar mår toppen =)
frepet Postat 16 april 2012 Postat 16 april 2012 Riktigt nice! Har du gjort fler ändringar förrutom aquascapen? Mvh/F
ulfsa Postat 16 april 2012 Postat 16 april 2012 Svampisen trivdes inte i mitt kar =( den tynade bort snyyyyyft.Men men har fått det äntligen som jag vill ha det i karet och allt växer så det knakar och alla fiskar mår toppen =)Ja det är jättefint. Drog själv igång mitt RSM250 med LS för 11 dagar sedan och hoppas att mitt blir lika fint som erat.
Neostar Postat 16 april 2012 Författare Postat 16 april 2012 Har bara köpt en del mjukisar, men aquascapen gör så himla mycket. Sen är jag barnsligt förtjust i ephyllior =)Ulfsa du får det lika fint du med, post massa foton när det börjar blommstra fint i karet
Neostar Postat 26 april 2012 Författare Postat 26 april 2012 Hej på er igen =)Nu har vi köpt lite smått och fixat lite i karet, här har ni några nya foton på vårt fina saltkar =)Va tycks ?
Majki01 Postat 26 april 2012 Postat 26 april 2012 Måste bara fråga du som har rsm 250..Hur fungerar timern? Är den bara ställbar så alla ljus startar på en gång? både vita och blå? samt månljuset? måste man starta det manuellt?
ulfsa Postat 26 april 2012 Postat 26 april 2012 Läckert! Jättefint.En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor komupp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i behållaren alt. justera luftintaget.
Neostar Postat 26 april 2012 Författare Postat 26 april 2012 Måste bara fråga du som har rsm 250..Hur fungerar timern? Är den bara ställbar så alla ljus startar på en gång? både vita och blå? samt månljuset? måste man starta det manuellt?Blå lyset är alltid på och annars är det vanlig timer som funkar som vanligt, men vet faktiskt inte om det går att ställa in separat mellan vanliga lyset och månljuset tyvärr.
Neostar Postat 26 april 2012 Författare Postat 26 april 2012 Läckert! Jättefint.En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor komupp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i behållaren alt. justera luftintaget. Min skummare fungerade klockrent efter ett dygn, har det gått 3 veckor så skulle jag nog tro att det är något som är trasigt eller felkopplat.
ulfsa Postat 26 april 2012 Postat 26 april 2012 Hmm, får nog ta ur och titta på den. Vattennivån är som den ska iallafall.
Neostar Postat 8 juli 2012 Författare Postat 8 juli 2012 Nu får ni skratta :-) men kan man ställa in så bara blå lysrörerna lyser ?
Rekommenderade inlägg