Gå till innehåll

Neo & Therese RSM 250


Neostar

Rekommenderade inlägg

  • 2 månader senare...
Svampisen trivdes inte i mitt kar =( den tynade bort snyyyyyft.

Men men har fått det äntligen som jag vill ha det i karet och allt växer så det knakar och alla fiskar mår toppen =)

Ja det är jättefint. Drog själv igång mitt RSM250 med LS för 11 dagar sedan och hoppas att mitt blir lika fint som erat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Läckert! Jättefint.

En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor kom

upp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.

Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i

behållaren alt. justera luftintaget.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara fråga du som har rsm 250..Hur fungerar timern? Är den bara ställbar så alla ljus startar på en gång? både vita och blå? samt månljuset? måste man starta det manuellt?

Blå lyset är alltid på och annars är det vanlig timer som funkar som vanligt, men vet faktiskt inte om det går att ställa in separat mellan vanliga lyset och månljuset tyvärr.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckert! Jättefint.

En fråga - hur lång tid tog det innan originalskummaren började skumma, dvs bubblor kom

upp i behållaren? Hart haft mitt kar i drygt 3 veckor nu men inget skum kommer upp.

Justeringsmöjligheterna som finns är väl bara att skruva på 'röret' som går upp i

behållaren alt. justera luftintaget.

Min skummare fungerade klockrent efter ett dygn, har det gått 3 veckor så skulle jag nog tro att det är något som är trasigt eller felkopplat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...