Gå till innehåll

ide på "ytavrining"


nemo

Rekommenderade inlägg

Har en fundering om att koppla skummaren direkt till ”ytavrinningen”.

Ut i garaget & hittade ett par bitar som silikonades ihop.

Vill höra vad ni tror eller kanske vet om idén.

En liten box med utlopp i botten kopplas ihop med skummarens vattenintag med slang.

Skummaren en Deltec mc500.

Rören som använts till denna prototyp är sk elrör kan man ha det i ett saltkar föresten ?

<?:namespace prefix = o ns = "urn:schemas-microsoft-com:office:office" /><O:P></O:P>

Varför jag ej fixar en riktig ytavrining beror på att jag inte kan få ngn i närheten att borra mitt kar, & själv är jag för feg att sätta en slip/borr i mitt kar som jag ej ens har fått hem ännu,

Glasmästarens max var ett 25mms hål & då ville han ha en lös glasskiva, kunde ej borra ett limmat akvarie

PS: Skall hämta mitt 471 liters hörnkar på onsdag.

2005-01-19_235416_P1200001.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tänk bara på det att ju mindre box,desto mindre marginaler har du. När den mängden som ryms i den lådan har dunstat så slutar vattnet att rinna över. Därför kommer jag själv nog att köra med runt 5L ytavrinning,just för att ha lite marginaler så man kan vara borta ett dygn även om man inte har automatisk vattenpåfyllning.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

ingen dum idé ...tänk bara igenom för samt nackdelarna ...nackdelarna jag ser är väl att du kommer att lägga ner lika mycket tid på att hålla vatten nivån konstant som du kommer att lägga ner på karet om dagen ...kan nog bli drygt efter ett tag ...jag körde med sump på 65 liter ett tag ...utan vattenpåfyllare ...höll på att bli tokig ...nä ...mycket leksaker så att man får tid för det viktigaste ...bygga och sitta o glo =)

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...