Gå till innehåll

Vilket salt rekomenderar ni?


Guest Mickius

Rekommenderade inlägg

Tjo.

Kommer starta upp ett 600l akvarium + ca 200 liter i sumpen och kommer försöka inrikta mitt kar på spser och lpser.

Kommer självklart ha fisk o musslor i karet men vad rekomenderar ni för salt?

Har använt Tropic Marine Pro men skulle vilja prova något annat.

Priset är väl mindre viktigt då jag vill karet de bästa.

Tackar på förhand

---

- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tropic Marin Pro Reef är ett alldeles utmärkt salt och det jag rekommenderar främst. Vill du testa något annat så är Tropic Marin Bio-Actif lite spännande. Det innehåller biologiskt aktiva ämnen som ska hjälpa till med nerbrytningen.

Även Korallen Zucht Reefers Best brukar få bra omdömen..

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Faktiskt kollat på Reefers best då dom hade det i en butik som jag tänkt beställa saker ifrån snart till ett relativt bra pris med frakt.

Tycker saltet jag har är kanonbra men de finns ej speciellt stora förpackningar av detta där jag brukar beställa och det blir så mycket dyrare o beställa massa små.

---

- Sent from my iPhone 4 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag testade Tunze saltet som Ted säljer och jag får säga att jag blev väldigt possetivt överraskad. Uber lätt lösligt och kristall klart vatten väldigt fort. Korallerna gillade det verkligen med.

Sedan har jag även testat de jong salt som verkade vara riktigt bra det med.

TM proo reef har jag anv väldigt mkt det med och gillar det men jag tycker allt att Tunze saltet var ett strå bättre.

Jag kör med filosofin att blanda mellan flera olika salter då får man i en bra mix och ifall något salt är lite dåligt på ett ämne så kanske det andra har mer utav det....

Jag gillar att blanda helt enkelt :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...