Gå till innehåll

Skötselråd sökes till nya invånare!


Norberg

Rekommenderade inlägg

Har ni någar tips! Spenat eller köttbullar? Lördagsgodis eller inte? Om dom slåss tror ni jag behöver ett karantänskar då?

Jag har en AEG ÖKO LAVAMAT 74630 UPPDATE! Tror ni den räcker som rening för dem, eller behöver jag komplitera meden AEG LAVATERM 56600?

Jag har också en 12" röd Cresent med orange flagga! Tror ni det går bra att sätta i den också eller kommer de att slåss då?

Alla goda råd mottages med med glada tillrop!smiley4.gif

barneninyaakvariet4mb.jpg

Det nyakaret är 160x100x60!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina har vuxit ur burken. Går numera på Bionicole och Max Factor (couse she thinks she`s worth it). Vid inkoppning av nya rekomenderas överläggningmed regeringen. Du det har kommit en uppdatering på AEG:n. Klarar kalas efter 18.00. Gå in på www.massorav.godis/mengång och sök efter tråden snäll "farmor" så hittar du den säkert. Men du får allt ha högre kanter. Ena riktiga rackare att hoppa högt.

Fin burk med härliga mått.

Peter

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Peter när jag beställde dem så sabutiken att dom skulle vara "jättesnälla" mot varandra och var lätta att få handtama!!!! Menar du att dom kanske kommer att hoppa ur fastän de har lovat att inte göra det!?!?

Jautvecklasdom som far sin så är det ju i det närmaste helkört!Då lär jag få se upp med mycket framöver!smiley36.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina tre slåss jämt. De är otroligt revirtänkande, och kan jaga varandra av absolut ingen anledning. Dina ser dock en aning större ut, så jag skulle tro att mina är ungdjur, till gränsen på yngel.

Så småningom kommer de förmodligen att misslyckas i sina kommunikationsförsök och hålla sig på respektlöst avstånd från varandra i sina respektive territorier. Separata kar är med all sannolikhet ett krav.

Prova att dosera lika delar hot och mutor, ca 50 mg. per 10 kg och dygn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hmmm blir själv fundersam då en av mina har börjat hävda revir!

Antar att mitt yngel snart gör det oxo, jag skulle kanske investera i en "lavamat" jag med?!

Har tyvärr inte råd att köpa ny då moderplantan vill ha ny klädsel, svåra beslut det här!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir man vettskrämd, jag har ju lagt order på en (leverans i april) Man kanske får avboka helt enkelt, eller har någon nått positivt att tillägga. Jag börjar ju inse att det krävs en hel del dyr utrustning för att hålla dessa. Attans nu säger leverantören att det är försent att avbeställa leveransen. Det blir till att stå sitt kast.

Jag blev väl i och försig inte helt avskräckt efter att ha tillbringat förmidagen med dina fina exemplar Norberg.smiley1.gif

Mvh Thomas

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men du märkte att det var noga med att utfodra dem i tid annars så flippade det lätt ur! Det gäller att hålla blodsockernivån på en bra nivå!

Fast häfftigast var ju när den lille filuren greppade hajen och höll fast den! Då var han rätt nöjd! Jag fattar inte hur han fick tag i den i vattnet!smiley37.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nu blir man vettskrämd, jag har ju lagt order på en

(leverans i april) Man kanske får avboka helt enkelt, eller har någon

nått positivt att tillägga. Jag börjar ju inse att det krävs en hel del

dyr utrustning för att hålla dessa. Attans nu säger leverantören att

det är försent att avbeställa leveransen. Det blir till att stå sitt

kast.

Hehe har du bara fyllt i beställningsformuläret (214:12.B) riktigt ska

det ju inte vara några bekymmer.....för det gjorde du väl?!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Akta er grabbar

Fick en sådan när jag skaffade mig en levandefödande hona, men när hon flyttade så har det ej kommit några mer.

Dom kräver A.D vitaminer i början men sedan så växer dom snabbt, problemet är att det tar flera år att utveckla vita prick men sedan kommer det ock inte bara det utan en massa andra sjukdomar så som vattenkoppor inte kul når man fick det själv vid 34 år ålder. Det går ej att bli av med U.V ljus utan det blir värre med det, och kolla upp det vid sommartid för då behövs det mera skydd.

Ibland tror jag att det är en fiskart för dom har en "teckning" när dom är små, men sedan så blir dom färggrannare när dom blir äldre, samt dom "fäller" ut knivarna så som en kirurg kolla dom påhelgerna då "lyser "dom som mest, mendet hjälper inte med aktivt kol.

Att vara utan dom är inget jag vill vara utan, men 6 livet när dom kom var inget vidare, plus nu vid 12 år ålder är domotroligt revirhävdande samt man behöver en kraftigare dator att kunna komma ut på saltvattensguiden.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tja.. Det är väl som med de flesta fiskar. Är de knepiga kompenserar de det med desto större charm.

Skulle inte drömma om att sälja någon av mina tre, men jag kommer inte beställa några nya. Hoppas på yngel någon gång i framtiden istället.

Tips: Det finns något artificiellt substrat som heter Pampers eller Libero. Prova det. Fungerar mycket bättre än DSB.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har 3 stycken av dessa varelser... skulle kunna tänka mig att byta 2 av dem mot SPS kolonier. 6 o 7 år är de så de är inga fraggar längre...

Sen har jag en till på tillväxt som jag haft 7 månader.. tänkte låta den växa till sig o färga ut ordentligt innan jag lägger ut den på bytes.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Den mindre har en längd på cirka 120-125 cm o den större 130+cm

Ger mjölk o dylikt som tillskott då detta ska vara bra för skellettet (kalcium) den ena har lite svårt att ta till sig detta om det inte blandas ut med O`boy först...

De har fyra "grenar" vardera och ett klotformat utskott högst upp bägge två, detta får väl betecknas som relativt vanligt.

Men som sagt vill ha hela kolonier för dem då de trots sin benägenhet att vara svåra o kinkiga att ha att göra med har en förmåga att få mej att skratta o le.

smiley4.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mina gör avläggare lite överallt! Typ små högar av lite av varje! Man kan hitta dessa "högar" nästan vart som hellst! Kan man ta dessa högar och driva upp dom så det blir nya "kolonier"?

Om det skulle funka så har jag massor att byta om nån är intresserad!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I dag drabbades jag av det första ekonomiska bakslaget, jag hade inte riktigt fattat att man skulle vara tvungen att dra runt på dom och detta fordon (kallas för vagn)var tydligen tvunget att skaffas innan leverans (enligt leverantören).Sedan så är jag visst tvungen att skaffa ett speciellt bord för rengöringm.m. det blir inte billigt det här, man får väl hoppas på många fraggar som betalar sig i slutänden.smiley1.gif

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...