Gå till innehåll

cyanoakrylat under vatten?


freddi36

Rekommenderade inlägg

kan man ta upp en sten ur akvariet, lägga på en liten klick snabblimm/cyanoakrylat, och sen sätta ner stenen i akvariet på den plats man vill ha den?

jag har bara cyanoakrylat och behöver limma upp en korall på revet som sitter på en sten. kan jag lägga limm på stenen och sen sätta den på plats?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inte riktigt hur du menar. Men om du menar ta upp stenen limma dit en korall och sen ställa ner igen så funkar det. Se bara till att du inte har för mycket cyanoakrylat som rinner på stenen för det kan släppa i bubblor i vattnet när du stoppar ner stenen. Bubblorna kan sen dras in i pumpar, eller ätas upp eller vad som.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har limmat en o annan fragg med cyanoacrylat och jag kan garantera att du inte ens hinner komma i närheten av stenen innan limmet stelnat;)

Sen är det nog inget jag skulle limma ihop stenar med, det funkar bra på fraggar för dom växer över limmet och skapar ett eget fäste.

Så fort det rör sig lite så kommer limmet att ge med sig om du inte använt kopiösa mängder eller fått en stor kontaktyta.

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...