freddi36 Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 kan man ta upp en sten ur akvariet, lägga på en liten klick snabblimm/cyanoakrylat, och sen sätta ner stenen i akvariet på den plats man vill ha den?jag har bara cyanoakrylat och behöver limma upp en korall på revet som sitter på en sten. kan jag lägga limm på stenen och sen sätta den på plats? Citera
Maglofster Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 Jag fattar inte riktigt hur du menar. Men om du menar ta upp stenen limma dit en korall och sen ställa ner igen så funkar det. Se bara till att du inte har för mycket cyanoakrylat som rinner på stenen för det kan släppa i bubblor i vattnet när du stoppar ner stenen. Bubblorna kan sen dras in i pumpar, eller ätas upp eller vad som. Citera
freddi36 Postat 26 augusti 2011 Författare Postat 26 augusti 2011 kanske en lite suddig beskrivning.jag menade att om du har en sten i akvariet som inte vill ligga där du vill, kan man då ta upp stenen, lägga på en klick och sen stoppa ner stenen i akvariet igen på den plats du vill ha den? Citera
Ricke Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 tror det kan bli svårt då limmet stelnar rätt snabbt när det kommer under ytan ta upp båda stenarna o torka på punkterna du vill limma o sedan ner med stenarna. Citera
Reuben Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 Tänk även på att cyanoacrylat kan få skummarn att skumma mycket, töm alltid koppen innan Citera
freddi36 Postat 26 augusti 2011 Författare Postat 26 augusti 2011 ok, jag ska se hur jag gör. kanske inte det bästa sättet.. Citera
NiXoN Postat 26 augusti 2011 Postat 26 augusti 2011 Jag har limmat en o annan fragg med cyanoacrylat och jag kan garantera att du inte ens hinner komma i närheten av stenen innan limmet stelnat;)Sen är det nog inget jag skulle limma ihop stenar med, det funkar bra på fraggar för dom växer över limmet och skapar ett eget fäste.Så fort det rör sig lite så kommer limmet att ge med sig om du inte använt kopiösa mängder eller fått en stor kontaktyta.//NiXoN Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.