Gå till innehåll

Är denna LED armatur något att ha?


mikael_pecov

Rekommenderade inlägg

Har tittat på lite olika LED armaturer att använda istället för RSM armaturen. Hittade denna på ebay:

http://www.ebay.de/itm/Aquarium-Weis-Blau-LED-Lampe-120W-Schwarz-Korallenriff-/270807032008?pt=DE_Sport_Camping_Outdoor_Lampen_Laternen&hash=item3f0d5b60c8

står att det ska vara 120 watt. Fungerar den till koraller osv?

Antar att även temperaturen i akvariet bör sjunka då armaturen försvinner och det kommer in mer luft, plus att LED avger mindre värme?

Hälsningar Mikael

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Mja, för lite information om den för att ge något bra svar, man vet inte färgtemperaturer eller hur starkt ljuset är. samt att jag inte riktigt förstår hur 30x3W Blå och 25x3W Vita skulle bli 120W. Personligen skulle jag undvikt den med motivationen att man helt enklet har för lite info

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag ser sådana här påståenden blir jag lätt allergisk.

7) Wegen die eingebaute CE-Zulassung der Stromversorgung ist es 97% effizienter in der Verwendung. översatt:

7). På grund av det inbyggda CE-tillståndet för strömförsörjningen är den 97% mer effektiv i användningen.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo iofs :) lyckades få den för 1400 kr med frakt från Kina. En fabrik som heter Bysen. Läste en tråd på 80+ sidor på en australiensk akvariumsida. Där va det väldigt många som hade beställt den och berättade väldigt mycket positivt om tillväxten på koraller osv. Så ska själv beställa en från fabriken direkt. Det är 119 dioder med 1w styck tror jag, med andra ord inte samma som den på länken jag skickade.

/Micke

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja den funkar säkert men frågan är hur länge, jag har läst några kommentarer på RC från folk som kört budget dioder och dom verkar tappa ordentligt med effekt efter ett par år ibland mindre.

Sådant påverkas säkert av temp o montering men jag är allmänt lite tveksam då man brukar få det man betalar för med dom riktigt billiga prylarna;)

Men kanske är dethär den nya super-rampen vem vet ;)

//NiXoN

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...