Gå till innehåll

Ovanlig Entacmea Quadricolor ( Går dessa att få tag i sverige ?)


Sunny

Rekommenderade inlägg

Någon som har denna Anemone eller vet var man kan få tag i en ?

Brukar vara svårt att beskriva anemonen till butik när de ser ut såhär och oftast finns det inte.

Man vill ju inte heller att de tar in något och så stämmer det inte... för då är det ju inte kul för mig eller butiksägaren ?

IMG_4052.jpg

Mvh

Sunny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sånna finns att beställa på White-corals i tyskland frakten är inte så hemsk, 69euro med arrive alive garanti

EDIT: ser nu att bilden är samma som den på whitecorals så det är väl där du sett den...

De enda som jag tror skulle kunna få tag på en väldigt lik utan risk att ta in en som du inte vill ha är de butiker som ibland åker ner och handplockar varorna. Det är för mycket arbete för butiker / säljare utomlands att ta skicka bilder på specifika färgmönster 95% av tiden. man kan nog bara göra det med varor som är så dyra att man kan ta ut marginaler stora nog att täcka kostnaderna...

Att jaga ett så fint exemplar tar nog några timmar skulle jag tro (om den specialbeställs). Minsta man kan en handlare kan ta för att i slutändan få ut en lön på över 100kr timman efter skatter etc är nog minst 250kr per timma som den söker din korall.

I vanliga fall skulle korallen kanske kosta 800kr men du skulle nog behöva betala minst det dubbla om en handlare behöver specialbeställa.

I slutändan kommer det till att allt går att få tag på, frågan är mer om du är beredd att betala för att få hit den.

Ändrat av Reuben
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Sånna finns att beställa på White-corals i tyskland frakten är inte så hemsk, 69euro med arrive alive garanti

EDIT: ser nu att bilden är samma som den på whitecorals så det är väl där du sett den...

De enda som jag tror skulle kunna få tag på en väldigt lik utan risk att ta in en som du inte vill ha är de butiker som ibland åker ner och handplockar varorna. Det är för mycket arbete för butiker / säljare utomlands att ta skicka bilder på specifika färgmönster 95% av tiden. man kan nog bara göra det med varor som är så dyra att man kan ta ut marginaler stora nog att täcka kostnaderna...

Att jaga ett så fint exemplar tar nog några timmar skulle jag tro (om den specialbeställs). Minsta man kan en handlare kan ta för att i slutändan få ut en lön på över 100kr timman efter skatter etc är nog minst 250kr per timma som den söker din korall.

I vanliga fall skulle korallen kanske kosta 800kr men du skulle nog behöva betala minst det dubbla om en handlare behöver specialbeställa.

I slutändan kommer det till att allt går att få tag på, frågan är mer om du är beredd att betala för att få hit den.

Tycker det var bra skrivet :) Håller med och oftast är nog inte folk det eftersom de sett djuret för ett annat pris på nätet..

Ville egentligen bara få tag i en sådan och tänkte höra om någon kännde till något alternativ i jusst sverige, det positiva var att jag fick reda på att den kallades för Rainbow bta,

det kan man ju säga till butikerna nästa gång man är där :)

Webbshoppar är knepiga också, man ser inte alltid storleken samt att de manipulerar oftast bilderna.

Mvh

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Rainbow BTA är lite av ett allmänt begrep för BTA's med fler än 2 färger. och för att få lite av en storleksupfattning så är varje ruta i bakgrunden 1x1cm. Men sen det att de oftast ser annorlunda på bild än i verkligheten stämmer tyvärr mycket :(...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...