Gå till innehåll

Lynxens 630l in Wall


lynxen

Rekommenderade inlägg

Ska bli kul att se ditt bygge Danny, tror nog att det kommer att bli ett riktigt snyggt och seriöst bygge om jag känner dig rätt. :)

God Jul på dig vännen!

Det får vi verkligen hoppas på...

God Jul själv!! Hälsa familjen och ha det riktigt bra!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Är lite fundersam hur jag skall sätta linserna. Köpte 40 o 80 grader 36 av varje. Får försöka dela upp det på ett bra sätt. Tänkte mig ytterraderna minus de 4 ytterst på kortsidorna med 80 graders och 40 graders i mittenraden.. Då skulle jag behövt 44st 80graders. Får mixa lite till o sen komplettera vid nästa beställning...

De 4 månljus dioderna lyser ju som fan på natten skille vilja dämpa dem lite. Kan man sätta ex 80 graders linser som man har har mattat med ex bläster??

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Blir Det en mittbalk över ditt kar så kör på enbart 80 linserna över hela.. Så får du vettig spridning i karet.. 40 linserna ger punktbelysning som kanske blir onödig i ett startskede.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk
Det är nog det vettigaste alternativet. Men har ju inte fler 80 hemma...Var hittar man det här i närheten?God Jul Manne!!!!
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är nog det vettigaste alternativet. Men har ju inte fler 80 hemma...Var hittar man det här i närheten?God Jul Manne!!!!

Det dryga är ju att det finns inte linser runt hörnet direkt.. Bara o beställa igen typ..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja. Kopplat 2 serier o testkört o det verkar funka problemet är nåt med GHL:en. Kör med 1-10v kortet för 2 ingångar 3-4 på datorn men kan inte köra dessa 2 kanaler separat de verkar som de delar på signalen endå...

Kommer nog köra dem på varsitt kort.

post-2324-14468924004053_thumb.jpg

post-2324-14468924003884_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja. Kopplat 2 serier o testkört o det verkar funka problemet är nåt med GHL:en. Kör med 1-10v kortet för 2 ingångar 3-4 på datorn men kan inte köra dessa 2 kanaler separat de verkar som de delar på signalen endå...

Kommer nog köra dem på varsitt kort.

[ATTACH=CONFIG]68711[/ATTACH][ATTACH=CONFIG]68712[/ATTACH]

Måste vara något som är felkopplat Danny , signalerna ska kunna ställas separat.. Ta o lägg ut en bild på ditt 1-10 kort, kopplat.

Med vänlig hälsning, Manne

EDIT : ser riktigt bra ut!

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack är tänkt att även kunna beskådas..

Jo pastan har tryckts ut en aning. Fick med 2 tuber har gjort av med en halv.....

Kommer att ha stänkskydd av Lexan tror jag som skall vara lätt att plocka av.. Sen skall allt byggas in i nånting, färgad lexan tror jag det kommer att bli.

Hade samma problem med profilux Led simu stavarna, kanske är nån inställning i GHL:en?

Bifogar en bild.

post-2324-14468924004433_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tack Mats.

Fick flytta in hålen på fläns 2 med 0.2mm så de blev lite snävare gentemot stjärnan. 52(längsled) respektive 43mm mellan dioderna. Vill kunna byta dioder utan att bryta i prylarna.

200 skruvar 150:- + moms. 170:- i frakt..... skulle nog köpt 4 eller 600 i stället......

Letat som fan på nätet men ringde tillslut Ahlsell o de fixade det på 5 min.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Inte samma kort som mitt, men ser inget fel.. Säkert en inställningsfråga då i ghlen. Det tar ju ett tag innan man lärt sig hur mjukvaran i Ghlen är uppbyggd.

Vill du så kan jag titta över en sväng när tiden passar..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...
  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Brottas med hög fosfat men efter en runda på zoogiganten har det inhandlats remover som flytande och reaktormedia.

Vattenbyte på 90l gjordes i går.

Skall dra ner på matningen har nog varit lite frikostig med den.

Sent from my HTC Desire HD A9191 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Har lite problem med enormt många små ormsjöstjärnor som invaderar mina koraller, tog upp o kollade ett par sps:er och på den ena satt säkert ett 50 tal. hur fan gör jag för att minska antalet i karet? Korallerna verkar inte må prima heller.... Vet ej om det är av ormsjöstjärnorna eller det är andra faktorer. Nån som vet om det finns nåt djur som äter dessa?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har du kollat , Kh,ca,mg ? Ang korallerna , så det inte är något "enkelt" problem.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ja värdena ligger inom gränsområdet. Är det så att dessa sjöstjärnor skapar problem för koraller? Äter de polyper eller stör de bara dem? Det finns ingen "trädrårdsmästarkrabba" som håller koll på detta?

Vill du ha tillbaks din salarias Manne? Köpte sandvändare som den abrupt tog livet av.... Vill gärna ha sandvändare men även salariasen för han är så social och lik Homer....Men måste jag välja så blir det nog sandvändare.....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hade massa ormsjöstjärnor innan.. Tror dom självdog då det blev så många.. Iaf så försvann "stora massan" av dom helt plötsligt..

Tror inte att dom skadar korallerna..

Salariasen får du behålla.. Har ingen plats för rackaren , verkar ha en jäkla attityd den där firren..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...