Gå till innehåll

Lynxens 630l in Wall


lynxen

Rekommenderade inlägg

  • Svar 167
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Såja. Nu är man i zeovitträsket. Köpte zeovitreaktor och Zeolith och lite Grotechs spårelement A,B,C,M samt en ny kontroll till min MP40 av Bioted i tisdags kväll, han ringde i går och sa att reaktorn jag beställt va kass så han skickade en dyrare/bättre för samma pris. Fick sakerna idag. De e fan service!!

Körde igång reaktorn idag startade med 1 liter zeolith, massa småsten i den påsen så det nyper lite i pumpen. Kopplade in ballingen i går mitt Ca var på 960??? Och det med helt nytt saltvatten.....??

Det som är i karet idag är en st 75cm muräna, 2st ocellaris, en salarias 3 eremiter och några turbo samt mjuka o hårda koraller.

Skall ner till Lomma i morgon o se om de har nåt skoj.

Kiselalger kom i förrgår hoppas de ger med sig om ett par dagar.

Skall försöka få till bilder i morgon när dimman av KZ:s produkter har lagt sig.

Har konstaterat att uppstarten är hiskeligt dyr, Har nog lagt 25k sista 3veckorna.....o de på bra o ha saker... Men får hoppas att det betalar sig i ett riktigt jävla grannt kar!!!!!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Skall ner till Lomma i morgon o se om de har nåt skoj.

Har konstaterat att uppstarten är hiskeligt dyr, Har nog lagt 25k sista 3veckorna.....o de på bra o ha saker... Men får hoppas att det betalar sig i ett riktigt jävla grannt kar!!!!!

Ser jäkligt bra ut iaf, riktigt snygg installation med sumpen och all rördragning.. bra jobbat Danny!

Du vet att det finns godsaker till salu här också.. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Såja. Nu är man i zeovitträsket. Köpte zeovitreaktor och Zeolith och lite Grotechs spårelement A,B,C,M samt en ny kontroll till min MP40 av Bioted i tisdags kväll, han ringde i går och sa att reaktorn jag beställt va kass så han skickade en dyrare/bättre för samma pris. Fick sakerna idag. De e fan service!!

Körde igång reaktorn idag startade med 1 liter zeolith, massa småsten i den påsen så det nyper lite i pumpen. Kopplade in ballingen i går mitt Ca var på 960??? Och det med helt nytt saltvatten.....??

Det som är i karet idag är en st 75cm muräna, 2st ocellaris, en salarias 3 eremiter och några turbo samt mjuka o hårda koraller.

Skall ner till Lomma i morgon o se om de har nåt skoj.

Kiselalger kom i förrgår hoppas de ger med sig om ett par dagar.

Skall försöka få till bilder i morgon när dimman av KZ:s produkter har lagt sig.

Har konstaterat att uppstarten är hiskeligt dyr, Har nog lagt 25k sista 3veckorna.....o de på bra o ha saker... Men får hoppas att det betalar sig i ett riktigt jävla grannt kar!!!!!

Jag brukar slänga dom allra minsta stenarna i zeovitpåsarna det bara stoppar upp flödet för fastnar överallt. Om man vill ha lite mindre sten också så är det bättre att köpa ett paket av fauna marins zeolith och blanda med, dom är iaf lite större.

Man ska aldrig räkna på hur mycket man lägger ut på ett kar, då känner man sig bara dum över hur mycket man igentligen "slänger" ut på denna hobbyn.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

390mg/l Ca är helt ok men inte perfekt.

Kolla i Aqua Calc hur många gram Kalciumklorid-dihydrat det går åt för att höja 10mg/l i 100 liter vatten.. jag kan tyvärr inte hjälpa dig där.. MacBook du vet.

Pytsa i Kalciumklorid-dihydrat i en skvätt R/O-vatten, häll direkt i karet.. höj max 10mg/l per dygn tills du når 420.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Alger som faan i karet nu.....

Har dragit ner på belysningen och kör bara 20% nu ett tag. Salaraisen har nog aldrig varit tjockare. ser ut som Homer Simpson!!!

Brännde ett flak som välts ner på en skiva, fan va deras gift är starkt. Stor kal fläck på flaken nu...

Fyller på med mer fisk till helgen så mer bilder kommer nästa vecka.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...