Daniel Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 tja, här kommer lite bilder på mitt första saltvattensakvarium.. än så länge finns det ine så mycket liv men det kommer...helbildlite detaljer:okända grejer som växer (Zoanthids inte i fokus.. ok inte så mycket är i fokus men men..)Zoanthids och en milipora (enligt xedar, det är hans gamla sten, jaghar ingen aning om namn på korallerna, så långt har jag inte kommit än)en av de 20 baby eremiterna som the rookie har fixat som äter sig fet på min gröna sand
xedar Postat 29 januari 2005 Postat 29 januari 2005 är faktiskt osäker på om det är en milipora, men hör med christian här på forumet, det är han jag fått fragen av. den har gröna små polyper. Men den tar sig säkert.Mvh Mikael
acuario Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 Om man jämför med detta kar och mitt första kar som var på 310L en gång för länge sedan så spelar detta kar i en helt annan division. Fint. Lycka till
Norberg Postat 30 januari 2005 Postat 30 januari 2005 Den gröna korallen är en Montiopora, den växer fort och är relativt enkel för att vara en sps!Lycka till med karet det ser fint ut!
Daniel Postat 1 februari 2005 Författare Postat 1 februari 2005 är inte dettaen montiopora?.eller menar du den som är till höger i den andra bilden??ah vad det finns mycket att lära sig!
aerie Postat 1 februari 2005 Postat 1 februari 2005 Om du menar det vita nederst på den stenen så ser det ut som död porites tycker jag iaf. Och jag tror också det är en Montipora (stellata om jag inte minns fel men det är bara ett vagt minne),har en likadan som jag tror också kommer från Christian ursprungligen. Ser fint ut!
Daniel Postat 1 februari 2005 Författare Postat 1 februari 2005 ahahahah!jag har gjort bort mig.. jaja.. nu har jag åtminstone fattat.. tack förhjälpen och komplimanger allihop.. kommer med flera bilder när dethänder nått i karet!
Daniel Postat 20 februari 2005 Författare Postat 20 februari 2005 de första invånarna, vet inte om jag tänkte fel, men jag tänkte skaffade mindre fiskar först så att de hinner acklimatisera sig innan jagstoppar in någon större.. iaf det blev två sådana (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Lysmata aboinenesis</span>)</span>en sådan liten färgclick (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Pseudochromis porphyreus</span>)</span>den bästa sandvändare jag har någonsin sett (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Valenciennea strigata</span></span>)den som rensade mina stenar från alla bruna trådalger som fanns (hanverkar inte gilla gröna så mycket.. men men), samt den lättaste attfota (<em style="font-family: courier new,courier,mono;"><span style="font-size: 12pt;">Salarias fasciatus</span>).samt två små clownfiskar (<font style="font-family: courier new,courier,mono;" size="1"><span style="font-size: 12pt;">Amphiprion ocellaris</span> ) som blev en efter igårs olycka (den ena hamnade i skummaren genom cirkulationspumpen ) men som kommer att bli fyra idag. Den kan inte stå stilla så alla bilder blev suddiga.. ni vet ändå hur dem ser ut!
acuario Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Har letat och bett min handlare att försöka få tag i en Jordgubbsfisk men det verkar vara omöjligtAvis som fan på dig
wrang Postat 20 februari 2005 Postat 20 februari 2005 Har letat och bett min handlare att försöka få tag i en Jordgubbsfisk men det verkar vara omöjligtAvis som fan på dig Har sett att de hadde en på Herkules zoo men det var för ett bra tag sedan
Rekommenderade inlägg