Gå till innehåll

Daniel - 200L


Daniel

Rekommenderade inlägg

tja, här kommer lite bilder på mitt första saltvattensakvarium.. än så länge finns det ine så mycket liv men det kommer...

helbild

050129akvarium2ag.jpg

lite detaljer:

okända grejer som växer (Zoanthids inte i fokus.. ok inte så mycket är i fokus men men..)

050129macro018pt.jpg

Zoanthids och en milipora (enligt xedar, det är hans gamla sten, jag

har ingen aning om namn på korallerna, så långt har jag inte kommit än)

050129macro020ju.jpg

en av de 20 baby eremiterna som the rookie har fixat som äter sig fet på min gröna sand

050129macro033pf.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Om du menar det vita nederst på den stenen så ser det ut som död porites tycker jag iaf. Och jag tror också det är en Montipora (stellata om jag inte minns fel men det är bara ett vagt minne),har en likadan som jag tror också kommer från Christian ursprungligen. Ser fint ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

de första invånarna, vet inte om jag tänkte fel, men jag tänkte skaffa

de mindre fiskar först så att de hinner acklimatisera sig innan jag

stoppar in någon större.. iaf det blev två sådana (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Lysmata aboinenesis</span>)</span>

dsc02324little8ou.jpg

en sådan liten färgclick (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Pseudochromis porphyreus</span>)</span>

dsc02332little8xp.jpg

den bästa sandvändare jag har någonsin sett (<span style="font-size: 12pt; font-family: "Times New Roman";"><span style="font-family: courier new,courier,mono;">Valenciennea strigata</span></span>)

dsc02349little2uz.jpg

den som rensade mina stenar från alla bruna trådalger som fanns (han

verkar inte gilla gröna så mycket.. men men), samt den lättaste att

fota (<em style="font-family: courier new,courier,mono;"><span style="font-size: 12pt;">Salarias fasciatus</span>).

dsc02365little9oj.jpg

samt två små clownfiskar (<font style="font-family: courier new,courier,mono;" size="1"><span style="font-size: 12pt;">Amphiprion ocellaris</span> ) som blev en efter igårs olycka (den ena hamnade i skummaren genom cirkulationspumpen smiley19.gif) men som kommer att bli fyra idag. Den kan inte stå stilla så alla bilder blev suddiga.. ni vet ändå hur dem ser ut!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...