Gå till innehåll

Aqua Medic - Tridacna 200 - Komplett akvarium


jejjua

Rekommenderade inlägg

Är ingen direkt nybörjare men kunde inte hitta något bra ställe att starta dena tråd så det fick bli här! =)

Jag har ett 300 liters kar sedan snart 2 år tillbaka men har börjat kika efter ett stort kar på ca 1000 liter eller mer och har stött på ett stort komplett system från Aqua Medic.

Ett system som är på 950l, komplett med filtreringssystem, belysning, bänk mm. Det är bara att montera ihop och köra igång så gott som! =)

Jag är osäker på om det är ett bra system eller inte och vill bara ha lite synpunkter på om det är värt att satsa stora pengar på detta. Visserligen så kan man köpa lösa delar och bygga själv men frågan är om det blir billigare eller inte. Hela paketet innehåller allt från slangar/rördragningar till nivåvakter, pumpar och filtersystem och allt annat man behöver för att kunna köra igång. Finns det andra system som är bättre eller ska man bygga allt själv och köpa lösa delar?

Acua Medica - Tridacna 200 - (200 x 73.5 x 87 cm)

Sump/filtersystem: Aqua Medic - Riff 2000

Belysning: Aqua Sunlight NG 3 x 250 W + 2 x 80 W

Dogman säljer detta paketet och de tar 78.000kr exkl moms

960016.jpg

Filtersystemet är ett Acua Medic - Riff 2000

Filtertank med bio-filter, ca. 100 l.

Turboflotor 5000 Shorty Kompakt proteinskummare med Ocean Runner 3500 venturi pump.

Calciumreactor KR 1000, med SP 3000 doseringspump.

Nitratreduktor NR 1000, med SP 3000 doseringspump.

931007.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gillar ju akvariet + möbeln väldigt mycket så man kanske kan skaffa det och köpa resten av utrustningen man verkligen vill ha vid sidan om istället! Det är ju väldigt dyrt det kan jag hålla med om! =)

Vill bara ha lite feedback och era åsikter! Hade inte tänkt köpa något idag! =)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...