Gå till innehåll

Snusk snigel!


Norberg

Rekommenderade inlägg

Tja det här måste jag ju bara berätta! Om ni är pryda eller inte gillar snusk så ska ni sluta läsa här!!!!!

Jag höll på att pula nere i sumpen då vatten påfyllningen krånglade lite! Medan jag står där på knä så märker jag att det är lite blött på golvet, men tänker inte mer på det. Så jag fortsätter med vattendunken och pumpen till osomaten när det plötsligt stänker nått i nacken på mig! Tänker inte så mycket mer änn att fiskarna röjer lite, men så tittar jag upp och blir helpaff! Där sitter en snigel på glaskanten och ejaculerer så det står härliga till! Det far åt alla håll över glaskanten och ner på mig! Jag har bara luckan som jag matar fiskarna med öppen så han har bara 15x15 cm stort hål att skjuta genom! Jag får lov att avbryta honom och putta ner token från kanten så det blir nån ordning igen! Annika min fru vek sig dubbel av garv och henne fick jag inget vettigt ur på en lång stund!

Bilden visar hur han stänkt ner sidorutan när han missade matningshålet i huven!

post-911-14468912099526_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Bara för nån vecka sedan var det en jäkel som sprutade hemma hos mig oxå smiley37.gif.sedan står det en annan snigel en bit bort och nästan står på tå lixom.. hel flummigt smiley2.gif.fick sig ett gott skratt!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 år senare...

Kan det lyckas.

28 feb klättrade en av mina turbosnäckor högst upp i karet och stod där och sprutade i 10 min minst.

I kväll när jag tog fram ficklampan tyckte jag att jag såg en 2 mm stor snäcka och sen en till.

Är det nåt annat jag ser eller kan det bli mini tubosar.

MVH BA

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Nästa gång du ser en snäcka som sprutar vatte n kan du väl titta om det sitter ägg över vattenytan i närheten. De vore ju ganska skyddade för fiskar mm så. Men jag har inte hört talas om någon snäcka som vårdar ägg. Kanske någon annan?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

I mitt gamla kar finns en massa fireworms. En gårng då jag höll på att rensa bort skivanemoner började det ryka vitt från olika ställen i karet. Då såg jag att det var fireworms som sprutade. Tillslut blev hela akvariet (250l) mjölkvitt så att man knappt såg fiskarna!

Hade hällre sett att det var sniglarna! Hade varit kul att få ungar av dem! Förmånga fireworms kan bli farligt....

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...