carlsson Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Hej undra hur säkert det är och hänga rampen i taket? den väger ca 25-30 kg skulle jag gissa eller sätta den på konsoler i från väggen? Citera
Wiking Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Det beror ju på vilken typ av tak eller vägg du har. Det viktiga är ju att det finns något att skruva i, jag menar så att skruvarna verkligen biter. Är det trämaterial eller betong så skall det inte vara några problem. Citera
carlsson Postat 2 oktober 2011 Författare Postat 2 oktober 2011 får leta rätt på regel mätaren och se vad reglarna sitter då! Citera
j sjögren Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Det fungerar även i gips tak. Jag har min metall halogen hängande med molly skruv. Citera
Wiking Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Ja, molly funkar bra i gips och det finns flera olika dimensioner att välja på. Citera
Vandal Postat 2 oktober 2011 Postat 2 oktober 2011 Min ramp hänger med Clas Ohlsons takkrok, inte Molly utan med "armar" gipsskivor i taket... Citera
Mr_Ewing Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Min ramp hänger med Clas Ohlsons takkrok, inte Molly utan med "armar" gipsskivor i taket...Den är bättre än vanlig molly då den fördelar kraften på en större yta mot gipsskivan. Citera
Yodelking Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Jag har satt upp min via konsoller från väggen. Se bilder på första inlägget:https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?30324-Yodelkings-Percula-120. Citera
danne031 Postat 3 oktober 2011 Postat 3 oktober 2011 Det går inte att svara utan att veta hur ditt tak eller din vägg är uppbyggd. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.