Saxmark Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Hej allihop.. Håller på och lajjar lite med automation av karet.. Har jagat febrilt efter probar som kan mäta KH/Ca+/Salt/pH etc.. Det enda jag lyckas hitta är optiska saltmätare och pH probar i dröser.. Nån som har tips på vart man kan hitta andra sorter ? Helst i sverige men finns det inte så får man väl söka sig utomlands. // Calle Citera
tropfrog Postat 7 februari 2005 Postat 7 februari 2005 Salthalt och ph finns ju till iks datorn. Dom andra finns inte ens i detta cremdela crem styrsystem, då tror jag inte att det finns någon annanstans heller. IKS är nog så långt du kan gå i automation. Med slangpumpar och lite erfarenhet av vad ditt kar konsumerarfunkar deti princip mätningsfritt.MVHMagnus Citera
Saxmark Postat 8 februari 2005 Författare Postat 8 februari 2005 Nice Linnex de verkar ju ha det mesta.. Citera
thore kjellberg Postat 13 februari 2005 Postat 13 februari 2005 Hör med Göteborgs Termometer Fabrik ( hittar inte deras hemsida). Jag vet att dom säljer kalciumelektroder. Citera
Saxmark Postat 13 februari 2005 Författare Postat 13 februari 2005 Najs.. De verkar juh ha mycket gott.. Det är sådana länkar jag menar.. Håller på med ett picbaserat system som skall sköta doseringar efter missvärden.. .. Allt man behöver för ett kar så att säga.. Kommer med mer info när första testerna är i drift.. // Calle Citera
Saxmark Postat 14 februari 2005 Författare Postat 14 februari 2005 Buuhuuu.. Ringde dem idag och kollade på vad en calcuimprob kunde gå på att lösa.. Han tittade i listan, harklade sig och meddelade det runda talet 10Kkr.. Wee.. Får nog samla lite burkar eller så innan jag kan beställa en därifrån.. Nån som har andra erfarenheter.. Hade tänkt mig i klassen runt 2-3kkr.. // Calle Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.