Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

Hej allihop..

Håller på och lajjar lite med automation av karet.. Har jagat febrilt efter probar som kan mäta KH/Ca+/Salt/pH etc.. Det enda jag lyckas hitta är optiska saltmätare och pH probar i dröser..

Nån som har tips på vart man kan hitta andra sorter ? Helst i sverige men finns det inte så får man väl söka sig utomlands.

// Calle

Postat

Salthalt och ph finns ju till iks datorn. Dom andra finns inte ens i detta cremdela crem styrsystem, då tror jag inte att det finns någon annanstans heller. IKS är nog så långt du kan gå i automation. Med slangpumpar och lite erfarenhet av vad ditt kar konsumerarfunkar deti princip mätningsfritt.

MVH

Magnus

Postat

Najs.. De verkar juh ha mycket gott.. Det är sådana länkar jag menar.. :)

Håller på med ett picbaserat system som skall sköta doseringar efter missvärden.. :).. Allt man behöver för ett kar så att säga.. Kommer med mer info när första testerna är i drift.. :)

// Calle

Postat

Buuhuuu.. smiley19.gif

Ringde dem idag och kollade på vad en calcuimprob kunde gå på att lösa.. Han tittade i listan, harklade sig och meddelade det runda talet 10Kkr.. Wee.. Får nog samla lite burkar eller så innan jag kan beställa en därifrån.. Nån som har andra erfarenheter.. Hade tänkt mig i klassen runt 2-3kkr..

// Calle

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...