Andy88 Postat 16 december 2012 Författare Postat 16 december 2012 Det var ett tag sen man uppdaterade denna tråden men det har inte direkt hänt så mycket i detta karet. Har bytat ut osmosen till en 10L dunk så nu håller det lite längre. De blåa polyperna har spridigt sig en hel del och nu finns de lite var stans i karet. Hoppas på bra tillväxt på dessa små kolonier sen kommer snart all sten vara täckt. Kommer bli läckert. En trevlig alg har frodats på mp10'an ett bra tag nu. Den sprider sig inte något så låter den sitta kvar. Får eventuellt rensa lite när den börjar bli för stor./André Citera
_Manne_ Postat 16 december 2012 Postat 16 december 2012 Ser bra ut Andy!Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 16 december 2012 Författare Postat 16 december 2012 Ser bra ut Andy!Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkTack Manne! Inspirationer har tyvärr inte funnit den senaste tiden så karet har i stort sett bara gått. Fick sig ett vb nu ikväll iaf. /André Citera
_Manne_ Postat 16 december 2012 Postat 16 december 2012 Tack Manne! Inspirationer har tyvärr inte funnit den senaste tiden så karet har i stort sett bara gått. Fick sig ett vb nu ikväll iaf. /AndréSå länge korallerna växer på så är det aldrig fel att låta karet gå.. Mvh Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Hanssanden Postat 16 december 2012 Postat 16 december 2012 Snyggt AndréMvh Hans Sandén i Braås. Citera
Andy88 Postat 16 december 2012 Författare Postat 16 december 2012 Så länge korallerna växer på så är det aldrig fel att låta karet gå.. Mvh Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa precis. Något nytt tillskott hade dock varit trevligt. /André Citera
Andy88 Postat 16 december 2012 Författare Postat 16 december 2012 Snyggt AndréMvh Hans Sandén i Braås.Tack Hans! /André Citera
Andy88 Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 20L nytt vatten i karet. För övrigt så står det still med inköp och den biten. Annars så trivs allt och växer i den takt det ska. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Kommer du ihåg hur många kilo sand du har i det? Citera
Andy88 Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Kommer du ihåg hur många kilo sand du har i det?Minnet sviker mig. Kan vara all öl som åkt ner under åren. Skulle gissa på att där är 4 kilo levande iaf. Lite för mycket för min smak. Hur går det för dig? Fått igång karet eller? /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 10 februari 2013 Postat 10 februari 2013 Det står här men har en annan uppgift att klara av innan jag får starta upp det nya så om ett par månader så ska det väl komma i vatten hoppas jag!Allt är inhandlat!! Citera
Andy88 Postat 10 februari 2013 Författare Postat 10 februari 2013 Det står här men har en annan uppgift att klara av innan jag får starta upp det nya så om ett par månader så ska det väl komma i vatten hoppas jag!Allt är inhandlat!!Okej. Skönt att ha allt på plats. Hoppas ditt andra ärende blir uppskattat så du kan starta upp karet. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 3 april 2013 Författare Postat 3 april 2013 Blev en sväng inom Kristianstad idag. Leverans på fredag så karen var inte så välfyllda. Hur som helst så hittade jag vad jag var ute efter, två skunkar och en scooter. De svarta clownerna har fått flytta över till det stora karet och scootern hoppas jag ska äta de plattmaskar som invaderat detta. Får hoppas den sköter sin uppgift så mina ricordeor kan leva ostört framöver. /André Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Hade Anders fler clowner inne? Kör eventuellt förbi på måndag och hade tänkt o handla lite isf. Citera
Andy88 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Hade Anders fler clowner inne? Kör eventuellt förbi på måndag och hade tänkt o handla lite isf. Inte skunkar, bara a ocellaris. Men han får en fisksändning imorgon så han bör få in nya då. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Laggeman Postat 4 april 2013 Postat 4 april 2013 Låter lovande, får svänga inom på måndag då och se vad han har. Citera
Andy88 Postat 4 april 2013 Författare Postat 4 april 2013 Bara hålla tummarna att du hittar de du söker. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 Lyckades få till en hyfsad bild på hanen. De ville verkligen inte vara med på bild./André Citera
heba Postat 7 april 2013 Postat 7 april 2013 Lyckades få till en hyfsad bild på hanen. De ville verkligen inte vara med på bild.[ATTACH=CONFIG]94424[/ATTACH]/AndréVad är det för clown? Härligt kar du har med mkt fina färger! Citera
Andy88 Postat 7 april 2013 Författare Postat 7 april 2013 se.reeflex.net/tiere/179_Amphiprion_perideraion.htmTack! Följ länken, kallas för skunk. /André Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.