Gå till innehåll

André's NanoRev


Andy88

Rekommenderade inlägg

  • Svar 344
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Mycket fint :), vad är det vita för korall? Anemon?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jepps det är en anemon, Crispa. :) Clownerna har faktiskt börjat gå i den lite nu så får hoppas på det bästa.

Fungerar det med dina musslor med originalbelysningen?

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det fungerar klockrent men musslorna står typ 5 cm under vatten ytan och har en spot helt själva haha, bortsätt från att dom är fulla med pyramid snäckor så är dom fina :) eller ja den jag håller till reuben som är större och klarar av att bli borstad lite då och då, min lille hade pyramider enda in i kroppen så den har fått stryk och öppnar sig inte, men har jag tur så blir den bättre, annars väntar jag nog ett halv år innan jag köper mussla igen så jag kan va helt säker på att alla pyramider som kom med dessa är döda

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej! Jag har ju lite extra led's så jag hoppas de räcker för dessa 3 på botten.

Lite tråkigt att musslor ofta innebär problem. Speciellt för dig som köpt din först och så går det åt skogen. Eller kanske, hoppas på att den blir bättre så klart. :) Jag har ingen aning om hur länge snäckorna överlever utan musslor. Finns en stor chans att de äter annat och finns kvar även efter 6 månader.

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, plockar sixline pyramidsnäckor? De snäckorna jag hittade i mitt kar kan omöjligt komma från den nya musslan. Jag kollade igenom den riktigt noga men på något vis så har den nya musslan utlöst snäckorna till att "attackera". Musslorna som fanns i karet innan har varit med ett bra tag och har alltid varit på toppenhumör.

/André

---

I am here: http://tapatalk.com/map.php?mmxi0d

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Musslorna trivs bra även i detta lilla utrymme och är fullt utslagna varje dag. :) Nu ikväll har även min 12cm derasa också flyttat hit så gott om plats finns de inte direkt. Den började sura för några dagar sen och hittade nu 2 maskar vid foten och i morse när ljuset fortfarande var släckt så såg jag även några pyramidsnäckor. Bara till att leta upp tandborsten och skrubba. Den är redan utslagen och verkar må super nu iaf. :)

Får se hur länge musslorna stannar här i innan de åker i det stora igen. Behåller möjligtvis någon av de små, gav ett fint inslag i karet. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 veckor senare...
  • 4 veckor senare...

Idag blev det för mig och Manne en vända till Stig. De slutade faktiskt nog på mindre än vad jag väntat mig. Hur som de blev det en ny invånare i karet och en driver.

Så som jag har det nu så kan jag inte välja med att bara köra Royal blue vilket jag saknar på kvällarna. Drivern jag köpte klarar ett chip och med det ska jag nog uppnå den effekten jag vill. :) Fattas en ordentlig kylfläns men slaktade en stationär dator och hittade en passande fläns som får duga för tillfället. :P Med tiden så blir det samma fläns som jag har till resten av bygget. Bild på hur det blir med bara en Royal Blue kommer senare ikväll när resterande av Led'sen släcks. :)

Räkan grävde direkt ner sig på bara någon minut och har ännu inte hittat min goby som bara är 5cm bort... De hittar väl varandra inom några dagar. :P

post-5254-14468925344577_thumb.jpg

/André

post-5254-14468925343663_thumb.jpg

post-5254-14468925343893_thumb.jpg

post-5254-14468925344118_thumb.jpg

post-5254-14468925344356_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var så länge sen man tog bilder så har glömt hur svårt det är med blåljuse. :P Speciellt om systemkameran inte är hemma och man måste använda sin iphone. :/ Så de blir tyvärr inte bättre än så här.

Med bara ett chip så blir de inte riktigt som blåljuse utan mer som väldigt kraftig moonlight. De fluorescerar ändå bra så jag är faktiskt väldigt nöjd. :) Med en 60 lins så hade det varit helt perfekt.

post-5254-14468925345057_thumb.jpg

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Läckert André!

Tack Lagge. :)

Set bra ut.. Tror jag har någon lins liggande , vet dock inte om det är 40/60 grader.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Tackar.

Tror nog att en 60 är att föredra men se vad du hittar, kan ta de när jag hämtar Artemian. :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Vad man hittar o hittar.. Svårt o se vilken som är 60 resp 40.. :):):)

Mvh

Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Haha, ja det är inte så lätt och se. :P På dem jag hade så såg man lite skillnad på "glaset" på linsen men vet man inte de så kvittar det ju :)

/André

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...