Andy88 Postat 18 december 2011 Författare Postat 18 december 2011 Idag har jag limmat och löddat mitt led-projekt. Fattas fortfarande 3 fäste men slängde upp de lite provisoriskt. Inget att se för tillfället. Man ser inte skillnaden jättetydligt på bild men lovar att de blev kanon. Själv är jag supernöjd och med totalt 45w ska man kunna stoppa ner lite mer sps'er utan att oroa sig allt för mycket. Blev lite nytt levande i fredags som inte hunnit komma ut än. En Harlequin räka, en gobi "nematodes" och en scooter som inte riktigt vill fastna på bild. Decoran är inte ny men fick komma med på bild ändå. /André Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Ser bra ut André !! Då kan du snart testa ett par acros eller vad har du i tankarna ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Ser bra ut André !! Då kan du snart testa ett par acros eller vad har du i tankarna ? Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkTackar! Jag har faktiskt inte klurat ut än vad som ska finns där i mer är knappar och acans. Jag har en acro som jag tänkte slänga i sen som inte är allt för stor. Har du något annat färgglatt i huvudet som du tror skulle passa så tipsa gärna. /André Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Tackar! Jag har faktiskt inte klurat ut än vad som ska finns där i mer är knappar och acans. Jag har en acro som jag tänkte slänga i sen som inte är allt för stor. Har du något annat färgglatt i huvudet som du tror skulle passa så tipsa gärna. /AndréGoogla på stichodactyla tapetum så kan du nog bli sugen tex.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Googla på stichodactyla tapetum så kan du nog bli sugen tex.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkSnygga anemoner de. Vill minnas att DO säljer sånna. Super colored ska de vara då. /André Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Snygga anemoner de. Vill minnas att DO säljer sånna. Super colored ska de vara då. /AndréDär är ett exempel tex.. Coola färger iaf !Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 19 december 2011 Författare Postat 19 december 2011 Där är ett exempel tex.. Coola färger iaf !Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa de är riktigt häftiga. Funderade faktiskt på beställa en sån i samband med musslorna men de blev inte av då./André Citera
_Manne_ Postat 19 december 2011 Postat 19 december 2011 Ja de är riktigt häftiga. Funderade faktiskt på beställa en sån i samband med musslorna men de blev inte av då./AndréDu får ta chansen nästa gång istället.. Nu har du ju två kar att fylla..Någon florrida anemon kanske kan passa , ev cool yuma mm.. Finns mycket o välja på!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 21 december 2011 Författare Postat 21 december 2011 Du får ta chansen nästa gång istället.. Nu har du ju två kar att fylla..Någon florrida anemon kanske kan passa , ev cool yuma mm.. Finns mycket o välja på!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJa jag får göra det. Får hoppas de finns någon squamosa inne då med. Har 5-6 st orangea florrida som ska flyttas och funderar på att skaffa några fler färger med. Yuma skulle man kunna ha om man hittar någon häftigt bara. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Har äntligen blivit klart med led'sen. Resultatet slutade såhär och själv blev jag hur nöjd som helst. Fick till de så diskret som möjligt utan att röra den svarta bakgrunden. /André Citera
Salta katten Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Riktigt snyggt! Var fick du tag i de ställbara vinklarna? Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Riktigt snyggt! Var fick du tag i de ställbara vinklarna?Tackar! De kommer från en Ikealampa "ledning" som skulle skrotas. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Hur snyggt som helst! Tack! Det värmer med positiva kommentarer. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Skitbra Andy!! Tveklöst kanon! Lägger till ett tips..Om du tar o limmar en stump Pvc rör som du målat svart runt varje lins så hade det nog sett yttligare lite bättre ut.. Hänger du med ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Skitbra Andy!! Tveklöst kanon! Lägger till ett tips..Om du tar o limmar en stump Pvc rör som du målat svart runt varje lins så hade det nog sett yttligare lite bättre ut.. Hänger du med ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkJo jag hänger med. Om jag inte minns fel så ska jag ha lite pvc som kan passa bra med diametern på linsen. Får hem och mäta sen. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 riktigt snyggt får du inte till det med pvc så testa http://s.dealextreme.com/search/reflector.html?category=917&page=1 Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 riktigt snyggt får du inte till det med pvc så testa http://s.dealextreme.com/search/reflector.html?category=917&page=1De hade också fungerat så länge reflektorerna ser bra ut på utsidan dvs inga gängor eller liknande. Ska prova med pvc i första hand så inom kort får vi se ett resultat. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
leucosternon Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Snyggt!!! Tänk på att Harlekinräkor endast äter sjöstjärnor! God Jul. Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 Snyggt!!! Tänk på att Harlekinräkor endast äter sjöstjärnor! God Jul.Tackar! Jess jag vet. Plockar från mitt stora lite då och då. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 De hade också fungerat så länge reflektorerna ser bra ut på utsidan dvs inga gängor eller liknande. Ska prova med pvc i första hand så inom kort får vi se ett resultat. /AndréSent from my iPhone using Tapatalkskulle länkat till denna men men. den är för creedioder och utan gängor http://www.dealextreme.com/p/35mm-35mm-aluminum-textured-op-reflector-for-cree-led-emitters-2-pack-14599 Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 skulle länkat till denna men men. den är för creedioder och utan gängor http://www.dealextreme.com/p/35mm-35mm-aluminum-textured-op-reflector-for-cree-led-emitters-2-pack-14599Blir lite klumpigt med 35mm. Tanken är bara att täcka linsen så den inte syns och få lite mer finnish på bygget. Plus att ljuset inte sprider sig så man bländas. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
snickarn Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 ja det har du säkert rätt i ! lägg upp lite bilder när du är färdig så man har lite fler ideer att sno Citera
_Manne_ Postat 23 december 2011 Postat 23 december 2011 Gissar på 12mm rör med ca 10-11mm lång bit.. Bara måla med en svart märk penna.Limma stumpen med samma två komp lim som innan.Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Andy88 Postat 23 december 2011 Författare Postat 23 december 2011 ja det har du säkert rätt i ! lägg upp lite bilder när du är färdig så man har lite fler ideer att snoHehe! Du får "sno" precis vad du vill. Bilder kommer antagligen imorgon om jag har rör där hemma. /AndréSent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.