Gå till innehåll

Skadliga parasiter i havs vattnet


Richme

Rekommenderade inlägg

Eftersom jag tar mitt vatten från havet, löper jag risk att få skadliga parasiter därifrån, eller får man bara parasiterna med fisken?

Om det är nu en risk, kan jag låta vattnet gå igenom en UV-C INNAN det går in i tanken? gör jag det, försvinner väl BÅDE de goda bakterierna OCH de som man inte vill ha...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som fasiken nu är jag nästan överens med både Laggeman, Stig och Hans - samtidigt :) Skaffa ett kraftigt UV och kör igen vattnet sakta när du fyller på så tas det mesta. Kan vara ide men du tappar en fördel med naturligt havsvatten - du tar även död på de små plankton som både dina koraller och fiskar kan leva av.

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det var som fasiken nu är jag nästan överens med både Laggeman, Stig och Hans - samtidigt :) Skaffa ett kraftigt UV och kör igen vattnet sakta när du fyller på så tas det mesta. Kan vara ide men du tappar en fördel med naturligt havsvatten - du tar även död på de små plankton som både dina koraller och fiskar kan leva av.

MVH Lasse

Lasse, det var ju trevligt att det skedde i "min" tråd och för att ytterligare strö socker på moset för dig, så lovar jag att köra ozon OCKSÅ....

ha en bra dag pojkar och tack för synpunkterna.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...