Frippe71 Postat 22 oktober 2011 Dela Postat 22 oktober 2011 Hej !Som nybörjare undrar jag om någon kan ge lite tipps och råd gällande Synchiropus Stellatus, eller marmoratus som en del kallar den.Min lokala akvariehandlare hadde en i ett kar men kunde inte ge några vidare tipps om skötsel etc.Funderar på att köpa en men vill gärna veta lite mera först./ Frippe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
snickarn Postat 22 oktober 2011 Dela Postat 22 oktober 2011 jag har en i mitt kar sedan ett år .riktigt rolig liten fisk det är sällan jag ser att den äter något , men den förser sig på pods av olika slag om du söker på mandarinfisk så kräver denna liknande förhållanden Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frippe71 Postat 22 oktober 2011 Författare Dela Postat 22 oktober 2011 Oki, Tack Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 22 oktober 2011 Dela Postat 22 oktober 2011 Har du lugna fiskar i karet äter den fryst artemia och mysis från botten. Levande artemia brukar de ta uppe på fritt vatten. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frippe71 Postat 22 oktober 2011 Författare Dela Postat 22 oktober 2011 Tack Stig, vet du varför man bladar ihop namnen på denna art ?En del kallar den för Marmoratus och andra för Stellatus.Är det samma fisk man talar on då eller två olika innom samma ras ?/ Frippe Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
NiXoN Postat 22 oktober 2011 Dela Postat 22 oktober 2011 Det är två olika även om dom ser väldigt lika ut...Om du har ett 54 liter kar som det står under akvariestorlek så skulle jag nog låt bli denhär arten.Nog för att den kan äta frysfoder men det brukar vara bäst om dom har ordentligt med sten som dom kan gå o plocka smådjur från.//NiXoN Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frippe71 Postat 31 oktober 2011 Författare Dela Postat 31 oktober 2011 Nu har det gått någon vecka och min Synchiropus stellatus verkar må som en prins.Den äter gladerligen den artemia som jag lägger i och har fått lite skarpare färger sedan jag köpte den.Stoppade i två Clowfiskar i går så nu börjar det att bli lite liv och rörelse. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Laggeman Postat 31 oktober 2011 Dela Postat 31 oktober 2011 Ursäkta frågan, men var ligger WXO? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frippe71 Postat 1 november 2011 Författare Dela Postat 1 november 2011 VXO = Växjö Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Ouscazz Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 VXO = VäxjöSåklart... Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
stigigemla Postat 1 november 2011 Dela Postat 1 november 2011 Marmoratus har starkare färger framför allt i hanens ryggfena.Den blir också mycket större. När det gäller att äta tycker jag inte att jag ser någon skillnad.De skiftar båda färg efter bakgrund, ljus och trivsel. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Frippe71 Postat 2 november 2011 Författare Dela Postat 2 november 2011 Då är det med all säkerhet en Marmoratus som jag har köpt.Skall försöka ta en bild och lägga upp. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.