Clownen Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Tunze säljer ju en stream rock för att dölja sina stream pumpar (se bild). Det kan väl inte vara så svårt att göra något liknande själv? Några tips på man skulle kunna gå till väga? Kanske går att göra på samma sätt som att tillverka egen LSmed cement och krossat snäckskal?Har ni några förslag? Citera
jimmy Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 det är inte lätt att tilverka nått eget det finns flera här på forumet som gjort egen sten av cement men tror inte att nån har fått bra resultat med det utan det rubbar vattenvärdena.Sen är det lätt att det blir konstiga resonas ljud med det så det smidigaste är nog att köpa den färdiga Citera
Clownen Postat 9 februari 2005 Författare Postat 9 februari 2005 Jo det är alltid lättast att köpa ,men jag vill intebetalarunt 600kr för denna produktoch undrar därför om någon har några snilleblixtar. Citera
jojjen Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Tunze säljer ju en stream rock för att dölja sinastream pumpar (se bild). Det kan väl inte vara så svårt att göra någotliknande själv? Några tips på man skulle kunna gå till väga? Kanske gåratt göra på samma sätt som att tillverka egen LSmed cement ochkrossat snäckskal?Har ni några förslag?Testa ngn form av skum (byggskum) som du sedan lackar med epoxylack såklara det av saltvattnet. Sen kan du ju alltid fästa sand, snäckor, LSi skummet eller lacken innan det torkar. Se bara till att skummetfår "mogna" ordentligt innan du lackar över det och skölj den ett antalggr innan du stoppar den i karet. Citera
Clownen Postat 9 februari 2005 Författare Postat 9 februari 2005 Tack för tipset Jojjen. Hur lång tid tror du det tarför skummet att "mogna"? Citera
jojjen Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Jag har läst liteom det på RC och där brukar de låta det stå ett pardagar. Jag själv funderar på att bygga upp en bakgrund med skum, lite lätt inspirerad av tank of the month på RC. Sen skall det helst vara ett polyetylen skum har jag för mig.Gör en sökning på foam på RC så får du upp en 5 trådar som behandlarämnet, en som tar upp det mesta och är en 4-5 sidor lång. Citera
Clownen Postat 9 februari 2005 Författare Postat 9 februari 2005 Ok, tack det låter intressant. Citera
stigigemla Postat 9 februari 2005 Postat 9 februari 2005 Jag har kört med smältlim och värmepistol. Då går det ganska lätt att fästa sand eller småsten i limytan. Men man får värma försiktigt så att inte plasten inunder smälter. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.