Gå till innehåll

Bakgrund - BTN Slimline?


Rohme

Rekommenderade inlägg

Har ett litet kar på planeringsstadiet, 90x40x35 i 12mm Optiwhite och har funderat några veckor på bakgrunden. Det kommer vara placerat så att det finns insyn endast från framsidan.

Det vanligaste verkar vara blått eller svart (målning), men har också sett några få foton med BTN-slimline här.... och vill gärna höra era åsikter, erfarenheter och helst få se foton på hur bakgrunden ser ut efter att karet varit igång länge.

Om en blå/svart bakgrund ska hållas snygg så behöver bakrutan skrapas ren med jämna mellanrum (?), vilket blir både knepigt där mitt kommer vara placerat + begränser placering av LS mm...

Har tittat på BTN Marine-bakgrunden... och tycker den är ful + blir för tjock, så jag funderar på vit slimline. Kommer den att täckas av kalkalger etc med tiden och bli mera lik utseendet på LS? Hur är det att limma fast koraller etc direkt på bakgrunden?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

BTN-marin bakgrunden är inte BTN:s bästa produkt kan man väl säga :). Jag själv har jobbat med moduler och slimline och håller man sig borta från sjöborrar så går det bra. Det funkar med sjöborrar också men BTN:en blir sig inte riktigt lik då :)

MVH Lasse

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kört slimline i alla mina saltkar.. Kommer tveklös fortsätta med det då man kan få fler förutsättningar med koraller o den yta som blir beväxt på olika sätt.. Min mandarin tex söker även av den ytan på jakten efter mat tex.. Koraller växer klockrent på ytan utan problem..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har vit BTN slimline och om man har alg/cyano-problem som jag har haft ett tag så är det jobbigare att få rent en BTN-bakgrund om man jämför med en vanlig glasruta. Men om allt är som det ska så ska man väl inte behöva bry sig om det, då är ju tanken att bakgrunden ska smälta ihop med LS och koraller.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

De tuggar sönder den.

Var inom Akvarie-Leasing idag som använder Slimline i en del av sina salta försäljningskar... utan problem med att de tuggas sönder av sjöborrarna. Gissar att det är skillnad på borre och borre.... vore mycket intressant att få veta vilken art/typ som var marodören hos dig. :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...