Gå till innehåll

_Manne_

Rekommenderade inlägg

För din skull så hoppas jag att den kommer trivas och bli långlivad i karet. Den har ju alla förutsättningar för det iaf.

Jag vill absolut ha den frisk o fin , vore hemskt tråkigt om den gick hädan.. Min förhoppning just nu är att den ska veta att man inte leker med Carpet Anemoner , varken stora som små..

Min naso såg lite sargad ut igår , verkar stött emot något , men det ser redan bättre ut idag.. Såg ut som något skrapmärken på den..

Ur min egen synvinkel så vill jag få en ärlig chans att hålla den en lång tid.. Vore hemskt trist om den låg med bredsidan i en anemon imorgon om man säger så..

Med vänlig hälsning, Manne

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Min lokala handlare har också fått in ett ex men om jag ska ha råd måste jag tömma barnens sparkonton hehe

Om jag har förstått rätt så har dom rea i helgen 20% , inkl den fisken.. Bara o handla..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo men 20% på alldeles för mycket för min budget blir fortfarande för mycket för mig ;)

Sticker iväg o köper litta trisslotter istället

Saken är ju att det kan ju dröja flera år innan du får chansen igen.. Så har det varit för mig.. Har undveket att själv beställa en då jag är av typen ,vill se vad jag köper, men har bara haft en chans under hela hobbytiden.. O den var inget köp om man säger så..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja vem vet ..... om den finns kvar i helgen så kanske det blir en tidig födelsedagspresent :)

Hoppet är ju det sista som överger en.. Men du får nog förklara lite för tanten..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Ändrat av _Manne_
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, drömmen är väl att mitt 750L kar ska gå åt detta håll också efter 2-3 år. 74 sidors läsning....bara att sätta igång då =)

Riktigt snyggt kar du har jobbat till dig

Bara o börja från början.. Några frågor så bara pma eller fråga på här..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

vad går en sådan skönhet på?

Löddeköpinge som har en firre hemma har ett pris på 3200kr för den.. Jag beställde o tog den direkt i påsen.. När den kom till butiken.. Något billigare då..

4 vinterdäck av billigare sort ;)

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tankar/funderingar ang Achillesen..

Då lillkillen opererat sig så har man varit hemma någon dag.. Idag har jag givetvis haft koll på min grabb och achillesen.. Fisken har varit tillbaka dragen nästan hela dagen.. Imorse var den framme , sen gick den in i revet o höll sig i dom skuggigare delarna.. Nu ikväll så kör den över hela karet igen.. Var inte intresserad av en lunch alls.. Dvs jag kunde inte lura fram den mitt på dagen med lite frysfoder.. Vet ju att achillesens pris är lite baserat på att den lever lite djupare i havet.. Dvs då går mina tankar att den kanske inte stortrivs med en Fet LED belysning, eller borde den inte "gått" in sig i tidigare akvarie ang ljuse ?.. Om det nu överhuvudtaget har med ljuset att göra..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPad 2 using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller själv på att acklimatisera en Achilles i mitt kar. Den var också något tillbakadragen de första dagarna, mycket pga tryck från andra kirurger. Åt dåligt av foder men betade en del på stenarna. Efter cirka 3-4 dagar kom de fruktade vita prickarna och dessa kämpar jag med nu. Har satt in kraftigt UVC men vill helst inte flytta fisken då den nu faktiskt är rätt så accepterad av de andra fiskarna. Tror det stressar den än mer med fångst, flytt och nya förhållanden igen. Så jag kör UV och vitlök och offergåvor till akvariegudarna just nu.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...