_Manne_ Postat 22 november 2013 Författare Postat 22 november 2013 Slängde en koll i karet nu.. Svagt blått ljuse.. Dom större fiskarna hade inte gått o nanat ännu.. Ganska intressant o se achillesen i bara blått... Ingen orange prick längre..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
osby0479 Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 Jupp, kollade in den kl 0800 imorse och den simmade på för fullt Skickas från min iPhone via Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Den var vaken innan mig.. så den har klarat sig , Ken var ju tvungen o se den live Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 23 november 2013 Postat 23 november 2013 Tur att det bara är lite då.. Eller ska du byta upp dig nu ? Det vore kul...Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Uppdatering blir det inte....... Det krävs ett större boende för familjen först..... Jag får glädja mig år era kar här på guiden...... Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
_Manne_ Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Uppdatering blir det inte....... Det krävs ett större boende för familjen först..... Jag får glädja mig år era kar här på guiden...... Sent from my iPhone using Tapatalk - now FreeDet låter mer som ett avslut.. Illa illa.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 23 november 2013 Författare Postat 23 november 2013 Hemma efter en lång dag uppåt Växjö! En mycket trevligt träff om jag själv får säga det..Slänger givetvis ett öga i karet.. Achillesen simmar :)Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 dagens första koll... Smygtittar in i karet.. Achillesen drar ett helvarv i karet.. Precis så jag ser hans siluett i månljuset..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Strikt Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 dagens första koll... Smygtittar in i karet.. Achillesen drar ett helvarv i karet.. Precis så jag ser hans siluett i månljuset..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkVad roligt, hoppas den fortsätter förgylla din tillvaro:) Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 Vad roligt, hoppas den fortsätter förgylla din tillvaro:)Det hoppas jag mer , verkligen!Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 Haft fullt hus med kids nu.. Barnkalas!! Begränsat till 2 timmar med chips i hela huset.. Korv med bröd o massa tråkiga röda o gröna "stavar".. Som om dom skulle äta det Men nu över till karet.. Lite matning i karet där nya achillesen är med på noterna.. Syns ingen prick på den så vi får se hur just den biten utvecklas.. Annan fråga , ni som är mer aktiva ang youtube , ska man alltid välja SD kvalle på filmen ?Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Spindelmannen Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Det låter mer som ett avslut.. Illa illa.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using TapatalkVisst är det illa, med att lägga ner....Ditt kar ser riktigt bra ut...... Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Citera
bjomat Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Härlig film och achillesen verkar ju stortrivas. Vad hände med xanthurusen? Såg den inte på filmen. /Björne Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 Härlig film och achillesen verkar ju stortrivas. Vad hände med xanthurusen? Såg den inte på filmen. /BjörneXanturumen har flyttat till min 230L kub.. Vågade inte chansa igen med den i , om den hade något förra döden att göra..Xanturumen äter o betar på stenen i karet nu.. Dock inte samma yta o simma på längre.. 60-60-65 stort.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
bjomat Postat 24 november 2013 Postat 24 november 2013 Ah okej. Hängde inte med i svängarna - såg att du försökte fånga den bara. /Björne Citera
_Manne_ Postat 24 november 2013 Författare Postat 24 november 2013 Ah okej. Hängde inte med i svängarna - såg att du försökte fånga den bara. /BjörneLugnt! Gick väldigt snabbt med Xanturumen när det väl gick.. Försökte i över en vecka , långt ut på natten provade jag.. Ville inte "jaga" Xanturumen så det blev något enstaka då o då försök med håven.. Sen fick jag tips från Yodlaren på guiden , löst på ett par minuter Kvällen innan jag skulle hämta den nya achillesen .. Så då lyftes en sten från axlarna.. Det är ju så många om o men i denna hobby så har egentligen ingen aning om Xanturumen påverkade den tidigare achillesen , eller om det var så att den "var körd" redan i påsen när man hämtade den..Just nu är drömmen att återsätta Xanturumen till det stor men vet inte om jag kommer att våga.. Blir NOG så att jag bara tillsätter fisk som inte ska kivas med just kirurger.. Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Senaste:Igår på kvällen så var achillesen väldigt skygg.. Var inte med på sista måltiden på kvällen..Nu får jag rapport på att den är ute o simmar o pickar på stenen igen, dock med ett 20 tal prickar enligt damen hemma.. Blir till o sätta i uvcet ikväll..Nu får vi se hur detta går..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
_Manne_ Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Det hoppas jag med.. Hemma nu.. Uvcet ska i om en stund.. Skulle tippa på 20 prick på var sida.. Dock är den nyfiken när man kommer fram o är aktiv i mat sökandet..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Crissan Postat 25 november 2013 Postat 25 november 2013 Som sagt stort lycka till! Hade varit för jäkla drygt om denna också strök me... Citera
_Manne_ Postat 25 november 2013 Författare Postat 25 november 2013 Ett uvc temporärt installerat.. Pumpen till uvcet finns ca 12-14cm från sovstället för fisken.. En maxi 1000 pump..Nu får jag hoppas på det bästa..Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.