Björn 530 Postat 21 november 2011 Postat 21 november 2011 Hur gör man bäst ren skummarkoppen till sin MCE600?Själv blir det med en typ av scotch bright med vit skrubbsida men tycker det är svårt att få bort all smuts. Finns det något "verktyg" från deltec som underlättar rengöringen? Citera
Tedd Postat 21 november 2011 Postat 21 november 2011 Hur gör man bäst ren skummarkoppen till sin MCE600?Själv blir det med en typ av scotch bright med vit skrubbsida men tycker det är svårt att få bort all smuts. Finns det något "verktyg" från deltec som underlättar rengöringen?Använd fingrarna, tvätta händer man med diskmedel efteråt så behöver du inte vara orolig. Håller man på med akvarium så får man räkna med lite skit. Citera
stigigemla Postat 21 november 2011 Postat 21 november 2011 Är det intorkad gunk får du loss den om du lägger koppen under vattenytan i en hink ett antal timmar. Jag brukar använda skumsidan på Scotch Brite. För mig lossnar allt utom lite småsnäckor som jag tar med nageln. Citera
Vandal Postat 21 november 2011 Postat 21 november 2011 En tandborste är en billig och lättanvänd investering... Citera
Björn 530 Postat 21 november 2011 Författare Postat 21 november 2011 Ok tack för tipset, skall prova med en tandborste nästa gång. Citera
danne031 Postat 30 november 2011 Postat 30 november 2011 Använd helst inte tandborsten till munnen igen efteråt bara Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.