Gå till innehåll

6 kantigt rev! Projekt!


Majki01

Rekommenderade inlägg

Står i valet o kvalet nu.... Efter att ha räknat nu så går jag upp i 5000 kr för att få igång sumpen till detta kar, med tillbehören..

Men samtidigt så kan jag få ett komplett blenny nytt i affär för 3000kr.... Svårt att bestämma sig.. Jag vet att om jag kör på blennyt kommer jag i vilket fall som helst köra egen led, den jag har plus en likadan till :)

Svårt detta

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • Svar 177
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Jo Blennyt är taget det med haha! Men jag låter det va "orginal" och kör hemma meck med detta 6 kantiga.

Det va där dilemat va med "chefen" jag fick för mig att jag skulle satsa på ett men jag visade bilder på blenny och då kunde jag ta utöver detta jag håller på med. Det också . Men det får agera i köket:)

Butiken skulle återkomma med porto kostnaden från tyskland!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jo Blennyt blir skönt att ha igång då det är komplett. samtidigt som jag älskar att hålla på o pilla och ha tidsfördriv på kvällar och helger så då är det 6 kantiga perfekt..

Men man måste ju ha en paus från "byggande" för att sätta sig och beundra något annat.

Men.. det blir nog fan inte orginal endå.. ingen verkar nöjd med ljuset så jag byter nog min 160w maxspect jag har liggandes till en 110w och trycker på det haha

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en 60w are då? Eller bygger en egen med långsmala flänsar :) ,

Det slog mig innan egentligen varför klödda med 6 kantiga och lägga pengar på överrinningsbox och istället ställa det i våtrummet som karantäns kar, det har ju bra belysning bra skummare bara köpa en overkill uv så borde det kunna agera karantän och ta ut 200 liters karet jag har som "karantän" nu,

Massa planer haha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Kör en 60w are då? Eller bygger en egen med långsmala flänsar :) ,

Det slog mig innan egentligen varför klödda med 6 kantiga och lägga pengar på överrinningsbox och istället ställa det i våtrummet som karantäns kar, det har ju bra belysning bra skummare bara köpa en overkill uv så borde det kunna agera karantän och ta ut 200 liters karet jag har som "karantän" nu,

Massa planer haha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Planerna är många... Bara o bestämma dig.. Tanten säger nog inte nej om ett 200 åker ut..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det är farligt desto mer man tänker desto mer vill man ändra, det enda som är helt slaget är blennyt, för material till bänken va jag och köpte imorse haha.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Gott!! Är det en "halvfärdig" bänk eller du ska bygga helt från grunden ? Vill bara att du ska tänka på höjden.. Ser man karet mycket uppeifrån vill du inte ha en stor ramp ivägen.. < tror du förstår.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska se om jag får till det snyggt helt från grund, om inte. Så har jag en Ikea faktum 50*50 stående och karet är ju 40*50 så hade varit 10 cm spelrum bakom eller framför karet bara, men fick till en rätt snygg möbel till 200 liters från grunden så ska nog gå nu också, vill ha stort utrymme i bänken fast det inte ska va sump. Men endå för osmos vatten uv filter och ballingen kommer stå under i vilket fall som helst, eventuellt kylare i sommar.

Ska se om man hittar en fin liten pump som får plats bakom "bakskivan" som kan agera pump ner till uvt och upp igen men det köper jag inte förren jag har karet här och ser plats osv.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fick paket idag av Eric "fish-street" som jag inte visste jag skulle få, beställde en bm skummare för några veckor sen som jag fick, men idag kom det någon Kina skummare också...

Fattade inget. Men då stod det i pappret att jag hade handlat mycket av han och han ville gärna att jag skulle lämna omdöme på hans saker och denna skummaren va något han ville jag skulle testa.. Mycket liten Kina sak...

Men visst kan ju va roligt.. Nu e det ju dock så att jag inte har något kar igång för tillfället hahaha

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Puff nu försvann 1300kr till, råkade visst köpa "orginal" möblen till Aqua medic blenny i vit. Jäkligt snygg. Och en rev pelare till blennyt . Aj aj aj

Sent from my iPhone using Tapatalk

Var blev det inköpet gjort någonstans ? Vore kul o se någon bild..

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Det blev beställt här : http://www.shop-meeresaquaristik.de så jag lär ha det förhoppningsvis innan nyår men man vet aldrig!

Jag får ju möblen och pelaren innan karet.

Karet i fråga är inte betalt än.. pengarna är undanlagda väntar fortfarande på svar på portot.. som det står att man ska kontakta dom för porto förslag.

Men möblen är beställd och revpelare så den kan börja "lakas" ur . Karet kommer förhoppningsvis i början av januari bara jag får svar på portot så jag kan betala!

Ska betala osmolatorn och 60 w maxispect men jag tänkte jag avaktar lite med dom 2 sakerna i väntan på att se om någon här har någon 60 w tillsalu.

Visst det blir en del pengar men får man till det som i sin fantasi så är det värt det!

Bilder e jag glad för så det blir massor!! Men vill inte starta en projekt tråd till utan att ha karet här så att jag vet att tråden fullföljs!

Så direkt det är här startar jag tråd och slänger upp massa bilder !!

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Ja som jag förstod det så är det ett hyllplan. På 50*40.

2 små frågor.. Hur högt orkar osmolatorn pumpa? Mer inne på om Dunken på osmos vattnet kan stå längst ner i möblen möblen är 100 cm karet är 40 orkar den 140cm?

Och någon som vet hur högt en bubble magus 3 kanals doserare orkar? Om det är möjligt att ha den på hyllplanet i karet och få upp tryckt ämnena? Till karet cirka 70-90 cm?

Sent from my iPhone using Tapatalk

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...