accsel Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Hittade nyss ett gäng (5-6 st) långa trådar på en nyköpt korall som jag först trodde var alger, men som sitter fast och ständigt drar ihop sig hastigt, vad är det för något? Citera
Laggeman Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 Moderator's upplysning: Tråd flyttad. Citera
akutmottagning Postat 24 november 2011 Postat 24 november 2011 har likadana i mitt kar lyser man på natten finns det lite varsom tror det är ofarligt ialafall Citera
koaala Postat 25 november 2011 Postat 25 november 2011 De är maskar. Är så här när de fångar mat, de kan irritera korallen och kan bli väldigt många av. Om du ser de väldigt nära korallen så att de jämt rör på den skulle jag försöka med pincetter att nafsa den av. De lite längre bort skulle jag ha kvar. Tror det finns info i reeflex om dessa. Citera
Awa86 Postat 27 november 2011 Postat 27 november 2011 tycker det ser ut som ihopdragna kolonianemoner, de kan ta ett tag på sig att sträcka ut sig. Kan va kvar, men de kan bränna koraller så man kan behöva flytta på dem. Citera
koaala Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 (ändrat) Som jag förstår då menar han inte korallen men det som kommer ut från det. Den vita håriga masken. Kollade i reeflex men masken finns inte med, inte under maskarna iallafall. Ändrat 29 november 2011 av koaala Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.