Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

• Svar 85
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

Postat

Fick hem stenen nu å det var inte mycket som fick plats så resterade sten skall Jörgen Svärd få till sitt fiskakvarium

post-736-14468912054519_thumb.jpg

post-736-14468912054241_thumb.jpg

post-736-14468912054396_thumb.jpg

Postat

vad är det röda för något som sitter på Ls ?

Midflotorn har jag tycker inte att den är specielt tyst låter lite om insugsslangen men när jag bytte till en annan pump så blev det mycket bätre.

Postat

hejsan och tackar

ja det röda är en alg ser ut som en macroalg får se om den överlever

ser ut som en Haliptilon sp

Skulle tippa på att det är 10-15kg

Jimmy: Midiskummaren drivs av en syresten

Får se hur det ser ut imorgon då allt damm laggt sig

Postat

Karet håller i sig utan några alger som synes har bara gjort rent framrutan nån gång

men peppar peppar

Alla värden i vatten kvaliten är bra

Postat

Jädrans intressant form på akavariet, håller tummarna och följer med stort intresse hur det utvecklas :smiley20:

vill se mer bilder!

Toni

Postat
kommer röret med kranen som kommer ner bakom lysrampen från returpumpen?! Vad är meningen med att ha det så (?)

Ja tanken var att få lite flöde även på denna sida då jag har utblåset bakom stenen och en extra pump på den sidan av karet

om inte så skulle allt "skit" samlas i denna del

Postat

Christian,

tidigare i tråden var det någon som frågade om vad du målat bakgrunden med för typ av färg? Jag är också nyfiken.....

/Rickard

Postat

Davidm det går att köpa PCV i en vanlig vvs butik men oftast så får de beställa.

Men annars finns www.gpa.se i stockholm, de är ganska billiga och har även mycket info om de olika kopplingarna och rör delarna. Jag köpte min delar där ifrån och rören ifrån en lokal vvs butik.

Mvh

Torbjörn

Postat

Hejsan bakgrunden är en vanlig plastfärg nyans blå som jag rollat på med en fin fin filter roller 3ggr

Så här ser karet ut idag lite alger men sniglarna håller dom i schackt

post-736-14468912065074_thumb.jpg

post-736-14468912064965_thumb.jpg

• 2 veckor senare...
Postat

Menade du allvar i din 290-liters tråd när du sa att du förmodligen skulle lägga ner det här karet, eller hade du bara en dålig dag?

Postat

Det är allvar med detta jag skrivit. Men just nu ser det mörkt ut att få sålt mitt sötvatten så 290liters karet får stå tomt tills det andra är sålt ;) :glad:

Skall komplettera med mer sniglar för att hålla algerna mer i schakt

Ökade idag ljuset ytterligare så nu är det blåttljus 12h och det "vita" 4h ökar 30 minuter varannan dag

En bild tagen med min Handdator så skärpan é ej den bästa.

Ljus

2st Aqtanic 48watt

2st Deletc AquaBlue+ 48watt

post-736-14468912093148_thumb.jpg

• 4 veckor senare...
Postat

Kalkalgerna börjar försvinna trotts ett bra Kh och Ca.

Sniglarna har gjort sitt å inga grönalger.

Ser att det kommer upp mer macroalger på olika ställen

Alla lampor tända från 1300-2130

Bild tagen med min mobil::smiley24:

post-736-14468912111276_thumb.jpg

• 2 veckor senare...
Postat

Kompletterade karet idag med 2st koraller och en fisk

1st Trachyphyllia ?? (Ljusgrön med vita strimmor)

1st Fungia Spp.

1st Pseudocheilinius hexantaenia. Köpte denna fisk dels för att den är fin och att jag fått in en parasit snigel (fripassagerare) i karet då jag köpte astrea sniglar för ett tag sedan

• Skapa Ny...