drage Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 hej ska börja köra med ozon till skummaren så läste jag att man kan lägga aktiv koll i en strumpa .Kan man lägga det i själva skummar koppen? Citera
Lasse Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 Nej - det skall du lägga över det lilla hålet i locket till skummarkoppen. Det är för att ta bort eventuell överbliven ozon så det inte kommer ut i rummet.MVH Lasse Citera
drage Postat 29 november 2011 Författare Postat 29 november 2011 Så in i en strumpa och lägga över dem två små hål på själva locket. Tack Lasse för ditt snabba svar Citera
Kjelle Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 hej ska börja köra med ozon till skummaren så läste jag att man kan lägga aktiv koll i en strumpa .Kan man lägga det i själva skummar koppen?Jag gjorde ett kolfilter för några år sedan https://www.saltvattensguiden.se/forumet/showthread.php?27990-Kolfilter Citera
Maglofster Postat 29 november 2011 Postat 29 november 2011 Jag körde också med kol i strumpa först. Sen har jag läst mig till samt gjort egna erfarenheter att man kan ha väldigt låg dos av ozon och det ger ändå effekt. Nu kör jag helt utan kol i båda mina kar. Kör efter tumregeln, "kan jag lukta mig till ozonet är det för mycket" Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.