Lill-Burt Postat 4 januari 2012 Författare Postat 4 januari 2012 Okey...dåså Ska även mejla bilderna till dykcentret nere i Marsa alam & höra vad dom säger.Köpte en bok med bilder där det stod att white tip reef shark blev max 2,1m.den vi såg kändes större fast under vattnet blir man ju lätt lite lurad på storlek.Den bilden tog jag vid hotellstranden...eller typ 200m söderut från hotellets södra rev inne i en grundare sandvik med "korallöar"..var runt 7meter djupt där jag tog bilden Citera
Capote Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Såg du den där inne är det osannolikt att det är en Oceanic. De lever normalt på öppet vatten.Men det är ju kul att se haj oavsett sort eller hur? Citera
Maglofster Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Det är en white-tip Oceanic har mycket rundare ryggfena och längre bukfenor. Oceanic är betydligt större och tyvärr inte alltid så trevlig.Vi hade en runt oss vid ett dekostopp när vi dök efter hammarhaj vid Elphinstone. Lite stressande faktiskt. Cirklarna runt oss blev allt snävare och vi ville undvika att bryta dekon.Kanske det var vid Elpinstone du tog hajbilden?Helt klart en White tip. Absolut inte en Oceanic.Nu blir jag avundsjuk. Jag har varit två gånger på Elpinstone utan en enda haj.. Iofs är det med skräckblandad förtjusning som man stiger upp mot ytan, ska där finnas en Årfena eller inte..? Citera
Maglofster Postat 4 januari 2012 Postat 4 januari 2012 Såg du den där inne är det osannolikt att det är en Oceanic. De lever normalt på öppet vatten.Om jag snorklandes vid husrevet hade sett en Oceanic, då hade jag blivit riktigt skraj. Citera
NovemberRain Postat 3 februari 2012 Postat 3 februari 2012 Jäklar vilka vackra bilder, helt otroligt!!Du råkar inte ha några i orginalutförande? Citera
Hirez Postat 4 februari 2012 Postat 4 februari 2012 Helt otroliga bilder i min mening!Skulle verkligen vilja åka, men i alla fall vet man att man måste ordna dyk cert!! gud vilken värld som gömmer sig där nere Tack igen!! Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.