MARIE Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Ska man låta kalkalger sitta kvar på bakgrunden eller inte? Citera
addeanstad Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Smaksak tycker jag kalkalgerna gör ingen skadaSent from my iPhone 4 using Tapatalk Citera
Reuben Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Smaksak tycker jag kalkalgerna gör ingen skadaSent from my iPhone 4 using TapatalkKan vara en diskutionsfråga egentligen. Skillnaden mellan dem och koraller är väldigt liten, med tanke på hur mycket kalkalger växer kan det vara en tanke om de behöver bråka om samma spårämnen etc vilket skulle kunna påverka stenkoraller negativt. Citera
Wiking Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Jag har inte tagit bort mina kalkalger på 2 sidor sedan jag startade karet för snart 5 år sedan, jag tycker de är riktigt snygga. Citera
MARIE Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 Tack för tipsen. Jag har väldigt få fiskar och koraller än.Men cirkulationen då ? ska den stå bara mot ytan eller blandat? är tacksam för all hjälp Citera
MARIE Postat 3 december 2011 Författare Postat 3 december 2011 Tack att du svarar, hur har man cirkulationen bäst? har ett red sea 130? Citera
turboadde Postat 3 december 2011 Postat 3 december 2011 Kan vara en diskutionsfråga egentligen. Skillnaden mellan dem och koraller är väldigt liten, med tanke på hur mycket kalkalger växer kan det vara en tanke om de behöver bråka om samma spårämnen etc vilket skulle kunna påverka stenkoraller negativt. Men vilket e värst för åtgång av spårämnen. Att skrapa eller inte skrapa?Bygger min fråga lite på att mg brukar ju skjunka väldigt snabbt i början av ett startat kar för att sedan bli lägre. Och så har man ju hört om dom som kört kalkalger i mixern för att få bättre tillväxt av dom. Citera
MARIE Postat 6 december 2011 Författare Postat 6 december 2011 vad har du för cirkulation och teknik? Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.