fotte Postat 4 augusti 2013 Dela Postat 4 augusti 2013 Det har varit väldans varmt idag som du märkt, även igår var det väldigt varmt.Hoppas allt rätar upp sig, lycka till! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 5 augusti 2013 Dela Postat 5 augusti 2013 Kanon fina bilder Krille.. Måste masa mej uppåt nu vid nått tillfälle o kolla live Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 5 augusti 2013 Författare Dela Postat 5 augusti 2013 Nu är tempen åter mere på 26 grader i vattnet. Kollade värdena i karet innan vattenbyte för att se så det inte va nåt som va helt fel. Blev så här : Kh 8, Ca 420 Mg 1360, Po4 0,03 och No3 över 10. Det enda som avviker mot mina normala värden är No3. Det brukar ligga under 5. Jag bytte 50 liter vatten. Många av korallerna visar tendens att tappa färg. Gröna callendriumen är ljust mintgrön och alla montiporaflaken drar åt brunt i färg, både röd grön och lila. Kan detta bero på den höga tempen som va när jag kom hem för de uppmätta värdena va ju ungefär va dom brukar. Samtliga räkor och eremiter kom fram när jag matade så det enda som saknas är den ena clownfisken. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 6 augusti 2013 Dela Postat 6 augusti 2013 Dom visar nog bara att det inte va helt skönt med sol och värme Hoppas det löser sig för dig. Nitraten kan ha med clownen att göra om den givit upp ruttnat till sig lite granna innan djuren käkat upp den. Så det kommer nog gå till det normala igen Väldigt fint kar måste jag säga Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 augusti 2013 Författare Dela Postat 6 augusti 2013 Man får väl hoppas att man hann hem i tid. Allt lever ju även om mycket är blekt. Även en grön euphyllia har till stor del blivit ljust mintgrön . Ett par mobilbilder på hur dom ser ut. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 6 augusti 2013 Dela Postat 6 augusti 2013 Dom gillar inte sommaren Det är lustigt när man är hemma så händer det ofta inget drastiskt men när man är iväg då ska det passa på. Cyano exposion fick jag när jag kom hem från jobbet. Sög bort det värst och nu ikväll när man skulle släcka såg jag eländet i sin fulla prakt det går fort. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 9 augusti 2013 Författare Dela Postat 9 augusti 2013 Fick en liten galaxea den 18/3. den såg ut så här Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 9 augusti 2013 Dela Postat 9 augusti 2013 det verkar som att allt växer hos dig Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 9 augusti 2013 Dela Postat 9 augusti 2013 Fantastisk tillväxt på den,,,,,,,,,,men vad har du där bakom. Inte Xenia väll?Skål, andra rommen är upphälld:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 9 augusti 2013 Författare Dela Postat 9 augusti 2013 Nä det är en lågväxande mjukkorall, ser ut som broccolihuvuden ungefär. En trevlig sak som brer ut sig på botten, faktiskt riktigt snygg. Klarar sig med rätt lite ljus så den kan stå rätt undanskymt. Gav Stig en bit men han visste inte heller va den hette. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 9 augusti 2013 Författare Dela Postat 9 augusti 2013 det verkar som att allt växer hos digDet som inte växer det pratar man ju inte om Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 12 augusti 2013 Författare Dela Postat 12 augusti 2013 Har försökt att döda två glasrosor och tre protopalhytoa med kalciumhydroxid och spruta. Bytte därefter 25 liter vatten innan jag startade pumparna igen. Sitter nu framför karet och pustar lite innan det är dax att gå till jobbet. Skulle putsat framrutan också men det får va till i morgon. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 Lägger upp ett par snabba bilder av det jag fick hem igår innan jag går till jobbet. Mina gobisar och en korall jag fick av larry som håller på att dö hos honom. ska se om det går bättre hos mej Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Riktigt fint!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 Är rätt nöjd med sps-delen i mitten av karet. Växer på ganska bra. Är bara calendriumen som inte fått tillbaka färgen efter semestern Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Den kommer sig snart!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Gobierna är riktigt trevliga! Hade en som tyvärr simmade vidare i förra veckan, dom är häftiga då dom kan sitta på glasrutan med sin lilla sugkopp Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 Ja dom är riktigt häftiga sitter i en korall ock spanar ut över omgivningen. Det fanns bara två kvar annars hade jag nog köpt fler Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
freddi36 Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Det kan ha varit bra att du inte tog fler då de kan bli riktigt sura mot varandra om de inte får var sin "utsiktsplats" i ett revir där de kan känna sig hemma. Min satt t.ex alltid på min Caulstrea Hoppas du fick en hona och hane då de är ganska lätta att få till att lägga ägg Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 15 augusti 2013 Författare Dela Postat 15 augusti 2013 Verkar som det skulle kunna va ett par för dom håller sig i närheten av varandra. Det va kanske tur att det bara fanns två då Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 15 augusti 2013 Dela Postat 15 augusti 2013 Det är ju en fisk som är sååå fräsig. jag ser en GT solstol glassa framför mig när jag ser dom Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 24 augusti 2013 Författare Dela Postat 24 augusti 2013 är i Linköping över helgen. Hade en kylväska med fraggar med mig på tåget upp igår till Picko. I dag möttes vi vid korallfisken och sen var jag med honom hemma och kollade hans kar. Va ute i stadsvimlet i går kväll, det är stadsfest denna helgen. vi kollade på Plura och eldkvarn och sen blev det en pubrunda. Tyvärr råkade jag sätta mej på min mobil och spräcka displayen så nu är jag inte kontaktbar. Fick låna dator av dom vi bor hos för att skriva detta. I eftermiddag och i kväll fortsätter festen och i morgon blir det tåg hem igen Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Guest Postat 24 augusti 2013 Dela Postat 24 augusti 2013 Tackar så mycket för fraggarna och det fina besöket. är inte var dag man har en gentleman i huset Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 29 augusti 2013 Författare Dela Postat 29 augusti 2013 lägger upp några abilder tagna nu innan jag ska till jobbet på några snyggingar som kommit i karet under dagen. Hade inte putsat rutorna så det blev lite suddigt men jag får göra det bättre sen. Hinner inte nu Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 29 augusti 2013 Dela Postat 29 augusti 2013 En riktigt trevlig liten fisk! Med vänlig hälsning, Manne Sent from my iPad 2 using Tapatalk Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.