ikola Postat 29 augusti 2013 Dela Postat 29 augusti 2013 Har inte du fullt i ditt kar snart ? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 30 augusti 2013 Dela Postat 30 augusti 2013 Söt firre Har också sneglat på en sån.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 september 2013 Författare Dela Postat 6 september 2013 Jag hade en fragg med knappar som satt på ett snäckskal fastlimmat med revepoxi på en sten. I kväll när jag kom hem från gemla så hade en av eremiterna lyckats få loss det och tagit det som sitt hem. Så nu har jag en knappfragg som kryper omkring i karet. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 Det var en snygg fisk, ska läsa på reflex om den.Hade Stig mycket nytt i karen ? Jag ska neråt om någon vecka. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 Haha riktigt häftigt med en krypande fraggsten..Fiskarna va kanonfina.. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 september 2013 Författare Dela Postat 6 september 2013 Där va en hel del men det går åt fort. Men han hinner väl kanske få in nytt innan du kommer.Dunkan som jag fick från manne har blivit jättefin Har ställt den nästan nere på botten skuggad av en flakmonti. Får se om den blir grönare med lite svagare ljus Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
_Manne_ Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 Kul att Duncan trivs hos dig! O grymt vacker firre! Du plockar guldäggen bara nu!Mvh Manne Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Wigge Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 jag har min duncan i mitten av karet nästan direkt under 250W MH och min är super grön... men jag hade min i skugga när jag fick den sedan har jag gett den mer och mer ljus under snart 1 år så kanske har vant den vid mycket ljus så kanske därför den är grön fast den står rakt under mhn? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 6 september 2013 Dela Postat 6 september 2013 Den vart grann,,, hade Stig fler? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 6 september 2013 Författare Dela Postat 6 september 2013 nä det va den enda. Han sa att dom va svåra att få tag på. Han skulle beställa fler så fort han fick möjlighet Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 7 september 2013 Författare Dela Postat 7 september 2013 Är hemkommen från kvällens uppträde på krogshowen. Barbados började spela när vi var färdiga. Satte mig framför karet med en kall öl och njöt av blålyset tills det slocknade. Fin avkoppling när man är uppe i varv Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 september 2013 Författare Dela Postat 18 september 2013 Tog lite nya bilder i kväll. När jag la in dom i datorn så började jag kolla på bilder tagna ett par månader efter uppstart. Man tycker inte det växer så mycke när man ser det var da men lite händer det allt. Först ett gäng bilder tagna dec 12- jan 13. Sen några bilder tagna i kväll på samma koraller ca sju månader senare. Den gula hystrixen är hopvuxen med den rosa på bild två. Märks även en viss skillnad på bildkvaliten på gamla och nya kameran. Bilderna kom visst inte i samma ordning. Första bilden är väl värstingen i tillväxtligan Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Atlas Postat 18 september 2013 Dela Postat 18 september 2013 Fina bilder Krille.. Växer ju på bra. Den blå på bild 4 tar jag gärna en bit av;) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 september 2013 Författare Dela Postat 18 september 2013 Fina bilder Krille.. Växer ju på bra. Den blå på bild 4 tar jag gärna en bit av;)ska väl gå att ordna Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
ikola Postat 18 september 2013 Dela Postat 18 september 2013 Kul att de 2 hystrixen nu har växt ihop.När jag var ner till dig tittade vi på om de var på väg ihop och då var detju en bra bit kvar.Ett bra tillväxtbevis. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 september 2013 Dela Postat 18 september 2013 Ställer mig i kö efter Atlas på den Styloporan Snacka om tillväxt, om ett år så behöver du en yxa för att komma i den byttan. Granna koraller. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 september 2013 Författare Dela Postat 18 september 2013 Larry, den gröna på första bilden va en 5 cm pinne med tre grenar när jag fick den av dej i januari. Nu är den ca 25 cm hög och ungefär lika bred mellan yttergrenarna. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 18 september 2013 Dela Postat 18 september 2013 Ja helt enormt, dubbel tillväxt mot i min bytta.Den gröna Montiporan verka verkligen gilla ditt kar.Kommer Seriatoporerna också från mitt kar? Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 18 september 2013 Författare Dela Postat 18 september 2013 Tror jag fick dom på en träff i skåne i vintras när Madde va ute o körde i snöstorm och tog hem dom åt mej. Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 21 september 2013 Författare Dela Postat 21 september 2013 Kom hem nu efter en hel dags arbete med att sätta isolering i pojkens verkstadsbygge. Efter en lång dusch för att få väck den värsta klådan så väntar 25 liter nyblandat vatten på att komma i karet. Öm jag orkar. Sätter mej kanske med en god whisky och sköljer ner isoleringsdammet i stället. Kan ju byta vatten i morgon i stället Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 8 oktober 2013 Författare Dela Postat 8 oktober 2013 Allt verkar flyta på i lugn takt. det man ev kan klaga på är att jag tycker tillväxten avtagit. Fick hem ett nytt tele med macro idag. testade lite. har inte lärt mig den nya kameran, där finns ju otaliga inställningsmöjligheter. Är därför inte nöjd med färgerna men det får komma efterhand. Nån bild i alla fall Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
krille 55 Postat 8 oktober 2013 Författare Dela Postat 8 oktober 2013 skickar upp en helbild också Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 Väldigt fint Krille!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
LN21 Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 Supersnyggt Krille:)Ser att Hydnoporan lever, men att Enzmannen ser lite trist ut i färgen. Järn och Jod hjälper i mitt kar.Men ja måste säga att du har ett riktigt grannt akvarium, helt klart något att vara stolt över:) Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
lottac Postat 8 oktober 2013 Dela Postat 8 oktober 2013 Håller med Larry!!!!! Citera Länka till kommentar Dela på andra sidor Fler delningsalternativ...
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.