Gå till innehåll
View in the app

A better way to browse. Learn more.

Saltvattensguiden

A full-screen app on your home screen with push notifications, badges and more.

To install this app on iOS and iPadOS
  1. Tap the Share icon in Safari
  2. Scroll the menu and tap Add to Home Screen.
  3. Tap Add in the top-right corner.
To install this app on Android
  1. Tap the 3-dot menu (⋮) in the top-right corner of the browser.
  2. Tap Add to Home screen or Install app.
  3. Confirm by tapping Install.

Featured Replies

Postat
  • Författare

Tyvärr är det så att mycke har blivit lite blekt i färgerna senaste veckorna. Jag tillsätter ju stigs spårelement i ballingen. Behövs det nåt mer Larry. Tacksam för tips. Fotte va här i går och hämtade några fraggar. Han mätte kaliumhalten i mitt vatten när han kom hem. Visade 350. Lite lågt? Kan det ha med dålig färg och tillväxt att göra?

• Svar 661
  • Visningar 82,4k
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Populäraste inläggen

• Nytt biotopkar Christer.. Liatölpens oljehamnsakvarium.

• Det växer över ytan

• lägger upp en helbild från i kväll.   lägger upp två bilder på nyförvärv från håkanstorp också . En grön turbinaria och en rosa sak med oranga polyper, skitfin som jag glömde namnet på

Populära bilder

Postat

Välfyllt o fint krille! Härlig blandning på innehållet i karet.

Med vänlig hälsning, Manne

Sent from my iPhone using Tapatalk

Postat
Tyvärr är det så att mycke har blivit lite blekt i färgerna senaste veckorna. Jag tillsätter ju stigs spårelement i ballingen. Behövs det nåt mer Larry. Tacksam för tips. Fotte va här i går och hämtade några fraggar. Han mätte kaliumhalten i mitt vatten när han kom hem. Visade 350. Lite lågt? Kan det ha med dålig färg och tillväxt att göra?

Jepp, Kalium på 350 kan definitivt vara obra.

Jag tycker att det snart är dags för en ny Kalium debatt här på forumet. Ja sitter o grunnar på om LED ljusets intåg i våra kar kan ha ett finger med i låga Kaliumvärde.

Postat
  • Författare

har hämtat tester hos stig i kväll. Kalium visar 350 och jod visar ingenting. Kan ana en liten färgskiftning på det ena. Det innebär mindre än 0,1 vilket väl inte är så lysande. får försöka åtgärda detta sakta men säkert

Postat

Då stämde alltså mitt test antagligen :-) I mitt fall föll andra värden fort när jag började höja kaliumhalten. Så det är inte fel att kolla andra värden om du höjer kaliumet.

Postat
  • Författare

Ja det verkar så niclas. har börjat så smått i kväll med både jod och kalium. tar det nätt och kollar värdena efter hand. ska byta 25 liter vatten i morgon. kollar värdena efter vattenbytet

• 2 veckor senare...
Postat
  • Författare

Har haft en givande diskussion de senaste kvällarna med alexcarina på chatten angående fotografering. Tog lite bilder i kväll enligt hans anvisningar. Det tar sig. finns en del att önska vad gäller färger men det får komma efter hand. har inget bildbehandligsprogram. först en i blåljus sen släckte jag det blåa och hade bara det vita igångpost-6211-14468931184813_thumb.jpg

post-6211-14468931184607_thumb.jpg

post-6211-14468931185007_thumb.jpg

post-6211-14468931185212_thumb.jpg

post-6211-14468931185417_thumb.jpg

post-6211-14468931185621_thumb.jpg

post-6211-14468931185825_thumb.jpg

post-6211-14468931186532_thumb.jpg

post-6211-14468931186735_thumb.jpg

Postat

Jäklar så fint och lilla goby som bara måste vara med :P

Postat
  • Författare

Ja han hade mycket bra åsikter. man kan väl framföra ett önskemål om att han lägger upp en tråd på lämplig plats så kan ju andra fylla på med tips. Man ser ju på hans foto att han vet vad han pratar om

Postat

Jag gjorde bara en snabb ljusredigering med surfplattan. Hoppas du inte misstycker krille

post-878-14468931187969_thumb.jpg

Postat
  • Författare

Sitter på McDonalds i Varberg och äter. Är på väg till Göteborg. Musikal i kväll och träff i morgon

Postat
  • Författare

Nu är vi installerade på hotellet. Har korkat upp en öl och slappar lite innan vi ska ut på stan

Postat
  • Författare

Nog är jag vaken Larry m fl. Precis tillbaka på hotellet efter en mycket bra föreställning och en god middag. Sitter nu och slappar med en liten virre.

Postat

Skål på dig:)

Sitter själv o sippar på en PinaColada.

Ha det så nice i morgon broder.

Postat
  • Författare

Jag kör fulwhisky i kväll. Famous grouse. Hann inte till bolaget. Ska du inte hit i morgon Larry

Postat

Skål och ses imorgon! Fick allt bli en liten Ardbeg för att fira att man ska till Göteborg imorgon ockdå

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

Configure browser push notifications

Chrome (Android)
  1. Tap the lock icon next to the address bar.
  2. Tap Permissions → Notifications.
  3. Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
  1. Click the padlock icon in the address bar.
  2. Select Site settings.
  3. Find Notifications and adjust your preference.