Gå till innehåll

Rekommenderade inlägg

Postat

dagens värde efter tillsatser mg 1290 och ca 350. kh har sjunkit ytterligare till 11,5. Närmar mej målvärdena så sakterliga. Ännu inget dött nåt som ser lite tråkigt ut men hoppas det repar sej

Postat

har bytt 50 liter vatten i kväll. efter bytet mg 1290 ca 360 och kh 10,5. börjar närma sej. i morgon är det sweden rock från tidig morgon till sen natt så det blir inget mer gjort förrän söndag em

Postat

Bra att det börjar rätta till sig igen ser att vi har samma andra intresse i gamla bilar-Tummen upp ryktet säger att du brukar vara på Bellas i Bromölla ibland säg till nästa gång du ska dit mvh Ola.

Postat

efter dagens tillsatser så ligger mg på 1310 och Ca på 380. Kh har sjunkit till 7,7. Så nu har jag installerat oceanakvariums doserpump och ställt in den på en lite lägre förbrukning än den andra då den troligtvis inte gav så mycke som jag trodde

Postat

Doserpumparna har gått tre dar nu. mätte värdena ca 390, kh 8,2 och mg 1350. Mg stiger lite så får mäta om ett par dar och eventuellt sänka den doseringen lite

• 1 månad senare...
Postat

Varmt är det. Grabben ringde i går. 29 i karet. Han lyfte på locket och öppnade tvärdrag i huset. Får se hur det är i kväll. Vi stannar i stugan 1,5 vecka till. Får hoppas det klarar sej

Postat

Man vill ju att det ska vara varmt när man är i stugan o kallt hemma..han kanske kan frysa vatten i typ halvliters petflaskor o lägga i sumpdelen åt dig o byta dom 1 gång om dan..det kanske har någon effekt?

Postat
Man vill ju att det ska vara varmt när man är i stugan o kallt hemma..han kanske kan frysa vatten i typ halvliters petflaskor o lägga i sumpdelen åt dig o byta dom 1 gång om dan..det kanske har någon effekt?

Vi har diskuterat den lösningen Hagbard. Borde ha effekt på så liten vattenmängd. Vi snackar ju inte Ln21 storlek på balja

Postat

Ikola tror där sitter en fläkt kvar men den är inte kopplad. Sen när man lyfter locket så blir det ju lite fel riktning på luftströmmen Avvaktar o ser vad de vidtagna åtgärderna gör

• 2 veckor senare...
Postat

Hemkommen från fyra veckors semester. ser knappt in i karet för alla alger på rutorna men det jag ser verkar bra. har varit god tillväxt på det mesta ser det ut som. Får skrapa rutor och kolla noggrannare i morgon för i natt ska jag jobba. en utförligare rapport och ev nåt foto kommer närmaste dagarna

Postat

såja. nu har jag rensat bort några rhodactisskivor som höll på att kväva två acroporor och en montipora. Därefter la jag i nytt kol o bytte 25 liter vattenför en del skivor blev rätt trasiga så mycket krafs som flöt runt i vattnet

Postat
post-6211-14468933878815_thumb.jpg Så här ser det ut i dag. det är rätt trångt nu. Blev några ofrivilliga fraggar när jag tog bort skivorna. främst ljusgrön grenmontipora. får väl slänga in en annons

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Skapa Ny...