Gå till innehåll

Väntans kar


Bekolsyra

Rekommenderade inlägg

  • Svar 64
  • Skapad
  • Senaste svar

Mest aktiva i detta ämne

Mest aktiva i detta ämne

Populära bilder

OK.

Tack för svar innan på en del frågor Ricke.

Har två lösningar,

1: Har satt ett blaffigt improviserat filter på pumpen.

2: Kalmar akvarieaffär kan ta hem en Liten ny Okinawea Goby tills om två veckor.

Förhoppningsvis är den like fin som den gamla.

Tack än en gång Ricke.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Filter över insuget? Check!

Ny Goby i burken? Check!

Krabba likaså? Check!

Köpte en ny goby idag, döpte den till Mysan då min vän My försäkrat mig om att den skulle vara odödlig isåfall. Hade en liten krabba i affären, inga håriga ben och röda ögon, tog den också.

Hoppas att den trivs och simmar fritt om pumpen. Har som sagt satt ett skydd över den. Hoppas att det räcker, annars så får jag strypa pumpen rejält.

Wish me luck lads!

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Var nere i Skåne i helgen.

Var inne hos BLDiscus i Helsingborg och Arken Zoo i Löddeköpinge, jösses vad fint de fått det på bara ett par månader i sina saltkar, riktigt impad.

Låckade få en fin liten Zooanthus frag hos Arken Zoo, tre olika typer på en bit snäckskal för 50pix. Förra veckans deal, utan tvivel.

Karet tuffar på och tjejen matade liven i min frånvaro. Blev lite knäckt när jag kom tillbaka, de hade växt massor, och det var inte jag som såg till det ;). Nåväl, riktigt glad blev jag.

Firren lever ännu, om än något blyg.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Tyvärr så hade min frökenfisk ådragit sig en skada och jag var tvungen att ta till kniven ;(.

Hoppas att den har det bättre nu, jag blir aldeles blödig och svag om benen när jag blir tvungen att åsamka skada. Jag kanske bara ska satsa på koraller.

Tack Lionofmarley för rådgivning och stöd i frågan.

-Oskar

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 veckor senare...

Dags för en liten uppdatering..

Det går inte så bra med firrarna i mitt kar, alla döda;(

Därför så har jag bestämt mig att skita i fiskar och satsa på lite mera ryggradslöst istället. Har därför beställt en krabba och någon tjusig rörmask

Korallerna växer så att det knakar. Tyvärr så har jag också börjat märka av lite Cyano, men fick lite alger av Erik i trakten, hoppas att de ska hålla Cyanon i stäv. Dessutom så ska jag försöka att suga upp Cyanon vid vattenbytena och att röra runt och störa algerna.

Kommer två bilder, en gammal igen och en ny bredvid för att visa på tillväxten.

post-5798-14468925025615_thumb.jpg

-Oskar

post-5798-14468925025936_thumb.jpg

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 månad senare...
  • 2 månader senare...

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa Ny...