darkis Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Hej!Efter att sökt och funderat misstänker jag att följande fungerar att köra på en MDF skiva.Vad sägs om att måla med någon svart färg för trä (spelar valet ngn roll?), och sedan dra över med ett lager avhttp://shop.textalk.se/se/article.php?id=3541&art=9698747 (Epolan V Epoxi Lack Färglös)Tror ni det kommer funka?Med vänlig hälsning/Fredrik Citera
darkis Postat 14 december 2011 Författare Postat 14 december 2011 Skivan är en del i min tråd gällande att få vågrätt på akvariet (vattenpass)Skivan kommer ha justerbara ben och ligga på golvet. På skivan kommer akvariemöbeln stå.Med vänlig hälsning/Fredrik Citera
Laggeman Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Kan du inte sätta justerbara ben på akvariemöbeln istället?Om skivan kommer upp från golvet skulle jag personligen inte bry mig om att lacka den mer än med vanlig klarlack eller genom att använda en blank färg. Citera
darkis Postat 14 december 2011 Författare Postat 14 december 2011 Hej!Nej det är svårt att göra på den möbeln. Därav min lösning med skivan.Skulle denna vara ok då? http://www.clasohlson.se/Product/Product.aspx?id=147623704Båtlackfärg Interlux Super.Med vänlig hälsning/Fredrik Citera
darkis Postat 14 december 2011 Författare Postat 14 december 2011 Jag tar helt enkelt och hoppar in i en färgaffär och ber om något som tål lite fukt och spill (tanken är ju att torka upp det man slabbar med ändå.)Mvh/Fredrik Citera
Majki01 Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Jag har kört mina skivor i våtrumsfärg bara , kör på epolan v epoxi lacken om du vill, det är den lacken man använder på hemma gjorda bakgrunder med.. Sent from my iPhone using Tapatalk Citera
rickard598 Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Köp vattenbaserad lackfärg och rolla med skumgummiroller 3 gånger, mkt billigare än det andra. Citera
Reuben Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 jag ser det som att det är en MDF skiva är väl största problemet, då det är mjukt och akvariet väääldigt tungt finns risk att fötterna långsamt sjunker in i MDFen (jag tänker nu att fötterna fästa sitter på liten area men kanske är ute och cyklar) Citera
rickard598 Postat 14 december 2011 Postat 14 december 2011 Mdf är ju inte speciellt mjuk, snarare stenhård, det är ju stenhårt pressat papper, det som annars skulle kunna vara starkare är en 22mm plyfa skiva. Citera
Rekommenderade inlägg
Gå med i konversationen
Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.