Gå till innehåll

knapproblem


krille 55

Rekommenderade inlägg

Jag har åtta olika knappkolonier i mitt kar. Nu har fyra av dom inte öppnat sig på tre dar. från att ha varit stora och fina och täckt hela stenarna så är dom nu helt ihopdragna eller väldigt små. Verkar inte ha nån betydelse var i karet dom står. två som står jämte varandra är en fin och en ihopdragen. testade vattenvärden igår. Ca 420 Kh 8.5 mg 1380 salt 1.024. Kan nämna att jag haft lite cyano och ganska kraftig tillväxt av trådalger men för två veckor sen försvann cyanon och nu har trådalgerna helt slutat växa också. tyder på näringsfattigt vatten eller? Allt annat trivs jättebra. skivor och mjukisar växer och förökar sig. euphyllian och calendrumen växer så man ser det från dag till dag och stjärnpolyperna med. Nån som har nåt tips eller råd.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Har många små vita sjöstjärnor i karet men dom verkar inte bry sig om knapparna vad jag kan se. Bytte lysrör för tre veckor sen så belysningen är väl bättre nu än innan. Har lagt i aktivt kol idag och ska försöka hinna göra vattenbyte i morgon om inte hustrun tycker att det finns viktigare saker att göra dan innan julafton. Hjälper inte detta så ska jag flytta ner kolonierna till botten för det verkar som att dom som är nära botten är mer utslagna än dom som sitter högre.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...