Gå till innehåll

lite hjälp med led från fisch-street


akutmottagning

Rekommenderade inlägg

får fråga om lite hjälp är ganska dålig på engelska.

http://www.fish-street.com/key_aquarium_led_lighting_europe_version?category_id=118

angående denna armatur om man tar 2 st k48wide blur edition(eller utan blue edition vad recommenderar ni gammle rävar :) ) hur stort kar med sps kan man då ha, ska nämligen uppgradera inom en snar framtid och har i dasläget 150*50*50 ca 375l. så vill inte köpa led belysning som jag sedan inte kan andvända. sen blev jag inte klok på om där ingår så man kan dimma dom. eller om man vill bara ha blåsljus eller vit. sen vad är sps bar finns det i armaturen (denna jag valt) eller vad är det?

tack på förhand

många frågor jag vet hoppas jag kan få svar på någon :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Dem täcker ett område på ungfär 90-100x50-60cm var beroende på hur högt upp du har belysningen, kom ju mer spridning du har ju mindre intensitet har du längst ner.

Två sånna borde du klara av

90-100x100-120cm kar eller 180-200x50-60cm

Djupet är nog ok till 50cm sålänge du inte har de mest krävande sakerna på botten.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Hej,

Dem täcker ett område på ungfär 90-100x50-60cm var beroende på hur högt upp du har belysningen, kom ju mer spridning du har ju mindre intensitet har du längst ner.

Två sånna borde du klara av

90-100x100-120cm kar eller 180-200x50-60cm

Djupet är nog ok till 50cm sålänge du inte har de mest krävande sakerna på botten.

ok det e ju kanon att veta då kan man ha ganska så stora kar med andra ord :)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Tjena,

här har du allt saxat direkt från fishsteet. Frakten ingår även på denna armaturen:

Tror alla som sett båda live håller med mig att det är den bättre av de två när det kommer till ljus, och personligen tycker jag det är ingen tvekan när det kommer till utseende:

http://www.fish-street.com/maxspect_led_aquarium_lighting_220v-240v?category_id=118

[TABLE=width: 522]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD]Model (Semi Chips)[/TD]

[TD]Size(CM)[/TD]

[TD]30W White [/TD]

[TD]3w White [/TD]

[TD]3W Blue [/TD]

[TD]1W Violet [/TD]

[TD]Temperature LED [/TD]

[TD]Independent controller light group [/TD]

[TD]Moonlight[/TD]

[TD]Same as HQI[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD]G1-60[/TD]

[TD]18x18x4.5[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]12[/TD]

[TD]6[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]NO[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]No[/TD]

[TD]75W[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD=width: 48]G2 -110 [/TD]

[TD=width: 51]40x18x4.5[/TD]

[TD=width: 37]-[/TD]

[TD=width: 35]18[/TD]

[TD=width: 29]14[/TD]

[TD=width: 36]4[/TD]

[TD=width: 70]Yes[/TD]

[TD=width: 74]2[/TD]

[TD=width: 63]Yes[/TD]

[TD=width: 57]150W[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD]G2 -160 [/TD]

[TD]40x18x4.5[/TD]

[TD]2[/TD]

[TD]14[/TD]

[TD]14[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]250W[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD]G2-170

[/TD]

[TD]80x18x4.5[/TD]

[TD]-[/TD]

[TD]28[/TD]

[TD]20[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]3[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]150W x2

[/TD]

[/TR]

[TR=bgcolor: #ffff99]

[TD]G2-230[/TD]

[TD]80x18x4.5[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]15[/TD]

[TD]15[/TD]

[TD]8[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]4[/TD]

[TD]Yes[/TD]

[TD]250W[/TD]

[/TR]

[/TABLE]

Ändrat av Reuben
markerade modellen jag menade i Bold
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Riktigt fina, men i en helt annan prisklass, för att inte tala om mindre ljus. Tycker att de tar lite för högt pris för dem personligen.

Intressant, hur har du jämfört då?

Redan 2 st Mazarra S-moduler lyser mer än en 160CREE och prismässigt blir S-serien några spänn billigare och är dessutom dimmbar - kliver man upp på P-serien så är det ju ytterligare 10w/modul och "oändliga" programmeringsmöjligheter.

Jag vet inte om F-s sitter på något restlager, men i annat fall är ju Maxspect G2 serien ur produktion och inte längre tillgänglig.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

tror jag bestämmt mig för mazzara p serien. har ett kar på 150x50x50 med sps. klarar man sig på 3 till o börga med så kan man komplettera senare med fler. har idag 2x2500w mh 2x 54w t5. tycker detta va kanon ifall man uppgraderar karet efter som man kan ha upp till 16 moduler!! hoppas bara dawn dusk mode funkar om man sätter dom i 2 rader senare om man har 8 st. 4 på rad altså.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Klart de funkar. Antingen kör du fyra moduler på två kanaler eller fyra på fyra...

om det nu blir blir det helt klart p serien med controllern och dom är 4 kanaler. blir nog 3 till o börga med. men inget bestämmt tittar även lite på ecotech radion. men hört en del dåligt om mjukvaran till datan. sen är det ju skönt att ha en kontroller vid karet och slippa klada med datan.

men hoppas 3 st klarar 150 cm kar sägs ju att 100 linserna täcker 18 inch och det är ju ca 48 cm så 3 ska då altså nästan täcka 150cm

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du ska köra mazzara ska du köra med P serien, och fixa en controller så du får all styr möjlighet.

jag har en ett 130cm brett kar och jag klarar mig på 3 armaturer men vill har 1 till, men de e juh alltid så att man vill ha mer av de goda.

kör desutom med orginal linserna som va 70g om jag inte minns fel.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

om du ska köra mazzara ska du köra med P serien, och fixa en controller så du får all styr möjlighet.jag har en ett 130cm brett kar och jag klarar mig på 3 armaturer men vill har 1 till, men de e juh alltid så att man vill ha mer av de goda.kör desutom med orginal linserna som va 70g om jag inte minns fel.
du är nöjd med blå ljuset och skimmer med denna armatur?
Länka till kommentar
Dela på andra sidor

du är nöjd med blå ljuset och skimmer med denna armatur?

Jag är riktigt nöjd. först var jag tveksam då jag kört med 400w mh och ljuset blir mer "jämt" i karet och led är lite mer "spot" kännsla, men glittret, förgspectrat och olika linser gör att ljuset är fantastiskt. Det är lätt att mixtra med färgerna och se resultat under tiden man dimmar dom olika färgerna.

Mvh Jonathan

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...