Gå till innehåll

Hjälp med månljus!!


loopmannen

Rekommenderade inlägg

Hej!

Jag vill ha tips och ideér på hur jag skulle kunna lösa mitt problem. Jag har en Gieseman Infinity ramp men skulle nu vilja ha månbelysning. Hur löser man det på ett snyggt sätt då rampen hänger över akvariet, dvs inte dold belysning. Led belysning är önskvärd, vad finns det för varianter att köpa, vill inte löda själv då el inte är min starka sida. Kanske finns det ngn variant som man fäster på akvariet?

// Benny

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

När jag skaffade månljus till ett kar förut så köpte jag en ledlist från kjell&company tror jag det var. Kanske kan titta på något sånt. Den jag köpte var självhäftande och gick på 12v. Jag tog en Ställbar laddare jag hade över och kopplade listen till den. Tror det var den här http://www.kjell.com/sortiment/el/belysning/ljuskallor/led/lister-slingor/led-list-12-v-2-pack-bla-p22212

Ljuset den gav var för starkt för mitt lilla kar så jag fick vrida ner effekten på laddaren.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 veckor senare...

Det är en kontakt i båda ändarna som används om du vill koppla ihop fler än en list, gör du inte det, bör du isolera den öppningen, annars kommer det lätt in fukt där.

Jag har en sån list o drivare till den liggandes om du e intresserad (clas ohlsson varianten asså)

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...