Gå till innehåll

LED ramper från China?


brevix

Rekommenderade inlägg

mnjaa, går inte jämnföra med de bättre ledsen från kina, Maxaspect eller key, men det är ett ok pris för det (ca 2500kr styck med tull och frakt)

personligen skulle jag aldrig köpt den då det är 1w leds vilket gör att den inte tränger igenom vattnet lika bra som starkare leds, men är det för en fish only går det utmärkt.

aldrig till koraller för min del iaf.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Trodde det var samma som den andra modellen som ser likadan ut som produceras i mängder :)

Saken är det att alla dessa ramper inte har någon information alls om vad det är för leds, våglängder etc. Man kallar allt blått Royal Blue för att det säljer bättre etc. Jag gillar inte att säga det, men just i akvariehobbien och leds, vet man inte riktigt vad man gör är det oftast bättre att köra på något färdigt och beprövat.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

lite vad jag misstänker att det inte är så bra ,inga linser till leds mm. har planer för lps sps mm.

har lurat på att bygga en egen ramp ...men har inte lurat ut riktigt om jag ska använda hp led chips (50w) eller 3w. eller både och .vilka linser mm många frågor är det :snurrig:hur många watt bör man ha till 60cm djup?

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

blir att bygga något ...undra om man ska gå på highpower chips eller 3w? skulle ju vara enklare att bygga med 10x30watts än 100x3w.

vet inte riktigt vilken väg jag ska ta????

Kör på Cree's 3-wattare (XT-E plus XM-L alt XP-G), de har mer ljus/watt och bättre värme-egenskaper och därmed också bättre livslängd...

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Fina de där cree led...men vågar man satsa på China kopior ? priset är ju betydligt bättre

edit: tänker på dessa http://www.ebay.com/itm/50-X-3W-White-High-power-LED-Light-170Lm-50PCS-3watt-/130562039535?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item1e661a9eef

Det går säkert också... Tänk bara på att de bara ger 160-170 lumen enligt texten på sidan du länkar till, dvs du behöver dubbelt så många (och dubbel mängd el) för att få samma mängd ljus som från Cree XP-G eller Cree XM-L.

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Men är inne på att använda "china chips"

http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=400272456139

http://www.ebay.com/itm/High-Quality-AC100V-240V-Switching-Power-Supply-36V-11A-/320839592381?pt=LH_DefaultDomain_0&hash=item4ab387a9bd

kanske det går att köra 3st 100w parallelt med denna nätdel ????

till kylning har jag tänkt VGA kylare med heatpipe

Länka till kommentar
Dela på andra sidor

Gå med i konversationen

Du kan posta nu och registrera dig senare. Om du har ett konto, logga in nu för att posta med ditt konto.

Guest
Svara på detta ämne...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Ditt tidigare innehåll har återskapats.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa Ny...